اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پای کار آمدن دستگاه قضا در مقابل کم کاران مبارزه با قاچاق/ هیچ ترک فعلی قابل بخشش نیست

استاندار خراسان جنوبی گفت: چنانچه مسئولی در مقابله با قاچاق کالا کم‌کاری داشته باشد، به عنوان ترک فعل به دستگاه قضایی معرفی و نام دستگاه مربوطه در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

پای کار آمدن دستگاه قضا در مقابل کم کاران مبارزه با قاچاق/ هیچ ترک فعلی قابل بخشش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های عضو این ستاد در اجرای کامل مفاد بخشنامه‌ها و مصوبات مربوطه اهتمام داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه بیشتر دستگاه‌های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، قاطعانه پای کار هستند افزود: چنانچه مصوبه جلسه قبلی تا برگزاری جلسه بعدی اجرایی نشود یا حداقل تلاشی برای اجرای آن صورت نگیرد، ترک فعل محسوب شده و به دادستانی معرفی خواهد شد.

وی با تاکید بر وجود همدلی و همراهی در امر مقابله با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: چنانچه همدلی باشد کار‌ها به خوبی و با سرعت و دقت بیشتری پیش خواهد رفت.

قناعت ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی افراد هنوز در حال و هوای شیوه کار کردن دولت قبل هستند در حالی که دولت سیزدهم، دولت کار و تلاش شبانه‌روزی است و هر فردی نمی‌تواند جهادی کار کند، می‌تواند برود و صندلی مدیریت را خالی کند.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان در شرایط کنونی کشور باید وظایف خود را به‌درستی انجام دهند گفت: امروز دو موضوع امنیت غذایی و انرژی به موضوع اول دنیا تبدیل شده و برخی کشور‌های اروپایی که خود را مهد تمدن می‌دانند، به روش توزیع کوپنی کالا روی آورده‌اند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی عنوان کرد: این کشور‌هایی که در اوایل کرونا به ماسک مردم هم رحم نکردند و آن‌ها را غارت می‌کردند، به غذا و انرژی مردم هم رحم نمی‌کنند لذا می‌طلبد که خودمان به فکر خودمان باشیم.

قناعت با اشاره به اینکه هزینه انبارداری، تخلیه و حمل کالای قاچاق مکشوفه با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است گفت: این سازمان در زمینه حل مشکل اماکن و محل نگهداری کالا‌های مکشوفه در استان اقدام کند.

وی در ادامه گفت: شرکت نفت خراسان جنوبی نیز فهرست خانواده‌های ساکن شهر نهبندان که علمک گاز تا درب منزل آن‌ها رفته، اما به دلیل نبود توان مالی در گازکشی، هنوز از نفت سفید استفاده می‌کنند، را به کارگروه ارائه دهد.

قناعت تصریح کرد: این افراد به نهاد‌های خیریه و دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی غیر فعال کردن کارت‌های سوخت اجاره‌ای و سرگردان با رعایت تدابیر و ملاحظات لازم نیز تاکید کرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تاثیر طرح هدفمندسازی و مردمی‌سازی یارانه‌ها بر کاهش قاچاق کالا گفت: میانگین ورود کالای قاچاق به کشور در سال ۱۲ میلیارد دلار و خروج آن پنج میلیارد دلار است که از زمان اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها خروج کالای قاچاق از کشور کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

انتهای پیام/4905

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول