اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان به 35 درصد/ مدارس و دانشگاه‌ها حضوری خواهند بود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ما هیچ مراسمی، هیچ سالن ورزشی، مدرسه و دانشگاهی را تعطیل نخواهیم کرد و دانشگاه‌ها و مدارس باید تمهیدات لازم را جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها اتخاذ کنند.

کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصفهان به 35 درصد/ مدارس و دانشگاه‌ها حضوری خواهند بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان عصر امروز در جلسه ستاد کرونا اظهار داشت: مراسمات عزاداری امام حسین(ع) امسال  بسیار معنادار و با قوت برگزار شد و مردم هم استقبال خوبی از برنامه‌ها داشتند.

وی با تاکید ویژه بر برگزاری تمامی امور اجتماعی براساس دستور رئیس جمهور عنوان داشت: در کنار رعایت موارد بهداشتی که باید برقرار باشد ما هیچ مراسمی، هیچ سالن ورزشی، مدرسه و دانشگاهی را تعطیل نخواهیم کرد و دانشگاه‌ها و مدارس باید تمهیدات لازم را جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها اتخاذ کنند.

جان‌نثاری با بیان این‌که هر تجمعی یک متولی دارد اظهار داشت: ما از متولیان امر درخواست داریم برای رعایت پروتکل‌ها تذکر دهند و در درجه اول من از فرمانداران درخواست دارم که به رعایت پروتکل‌ها تاکید کرده و مردم را نسبت به زدن ماسک و تزریق واکسن تذکر دهند.

معاون سیاسی،  امنیتی استانداری اصفهان شیوع بیماری واگیر را ناگهانی دانسته و گفت: شیوع بیماری‌های واگیر اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده و بر سلامت روان مردم تاثیر می‌گذارد و به کادر درمان استرس وارد می‌کند؛ کرونا اثرات وضعی بر بدن افراد برجا گذاشته و در امراضی که در آینده با آن‌ها مواجه می شویم تاثیرگذار است.

وی با بیان این مطلب که جان یک انسان بسیار ارزشمند است، تاکید کرد: از دوستان دانشگاه علوم پزشکی درخواست دارم که طرح محله محور شهید سلیمانی را پیگیری کنند.

شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت کرونا در سطح جهان اظهار داشت: بیشتر مرگ و میرهای روزهای اخیر کرونا در سطح جهان مربوط به اروپا و آمریکا می‌باشد؛ در کشورهای آسیای مرکزی و شرقی نیز کرونا کمی زیاد شده است. 

وی به روند نزولی کرونا در جهان پرداخته و عنوان کرد: البته در این کشورها روند کاهشی پیک هفتم کرونا شروع شده و در سیر نزولی می‌باشد و در کشورهای همسایه مثل قطر، عراق، امارات و عربستان نیز سیر نزولی کرونا شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روند انجام واکسیناسیون را کند ارزیابی کرده و ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از شهرها قرمز و نارنجی هستند و ابتلا هنوز بالا است و میزان مرگ‌ و میر رو به افزایش می‌باشد اما مرگ‌ و میر نسبت به موج‌های قبلی بسیار کمتر می‌باشد. 

شیب افزایش سرعت مبتلا به کرونا در استان اصفهان کاهشی است

شیرانی بیشتر فوتی‌های کرونا در سطح کشور را مربوط به استان‌های تهران، خراسان رضوی، کرمان و گیلان دانسته و با اشاره به وضعیت استان اصفهان بیان کرد: در هفته‌های اول و دوم بستری‌ها و فوتی‌ها رو به افزایش بوده است و هرچند نمودار بستری‌های سرپایی رو به افزایش است، اما شیب افزایش سرعت آن رو به کاهش می‌باشد.

وی زیرسویه BA5 را بیشترین سویه در حال انتشار بیان کرده و با اشاره به سرعت بالای انتشار کرونا در این زیرسویه از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی قویا انتقاد کرده و اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۳۵ درصد رسیده است و این موضوع به خصوص در تجمعات و حمل‌ و نقل عمومی دیده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وضعیت شهر اصفهان را قرمز اعلام کرده و عنوان کرد: در هفته‌های آینده این وضعیت بهبود خواهد یافت؛ در حال حاضر موارد تست مثبت کرونای ما کاهش یافته و این به معنای کاهش بستری و در نتیجه کاهش مرگ‌ و میر است.

شیرانی با اشاره به آمار واکسیناسیون در مراحل مختلف نیز بیان داشت: براساس آخرین آمار تزریق واکسن برای افراد ۱۸ سال به بالا دز اول واکسن را ۸۷ درصد، دز دوم را ۷۹ درصد، دز سوم را ۴۰ درصد و دز چهارم را تنها ۳.۴ درصد دریافت کرده اند و در حال حاضر در استان اصفهان تنها ۱۲۷ هزار نفر دز چهارم را دریافت کرده اند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با نگران کننده دانستن آمار تزریق واکسن در دز چهارم به حضور فعال اداره بهداشت در تزریق واکسن در بین مردم اشاره کرده و تاکید کرد: ما در دز چهارم خودمان به ادارات، کارخانجات و هیئات رفته و مستقیما وارد عمل شده‌ایم. 

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول