اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

شهر آفتاب نیروگاه خورشیدی خواهد داشت

به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان، با ورود دو سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی لوشان نیروگاه خورشیدی در این شهرک ایجاد می‌شود.

شهر آفتاب نیروگاه خورشیدی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی محبوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در دفتر مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: این شغل سخت و پر از استرس است و خبرنگاران با عشق و علاقه خود پا به این عرصه گذاشتند.

وی با بیان اینکه تعامل بین صنعت و خبرنگاران خود به خود موجب ارتقای صنعت می‌شود، افزود: شفاف سازی در فعالیت‌های اقتصادی موجب کمتر شدن حواشی و متعاقب آن توسعه صنعت خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با بیان اینکه تبلیغات هزینه نیست و می‌تواند منجر به تولیدات و موفقیت بیشتر باشد، گفت: عدم نمایش محصولات یکی از مشکلات و معضلات واحد‌های تولیدی استان است و رسانه‌ها در این بخش می‌توانند به کمک واحد‌های تولیدی بیایند.

محبوبی با اشاره به تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در سال ۱۳۴۳ افزود: توسعه و ارتقای صنعت و بحث زیرساخت‌ها دو وظیفه مهم شرکت شهرک‌های صنعتی بود و در نهایت به نام سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی شروع به کار کرد.

وی با اشاره به حمایت از واحد‌های صنعتی توسط سازمان صنایع کوچک گفت: بر اساس دو مأموریت ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و توسعه صنعت هدف این است که زیرساخت‌ها به حد مطلوب ایجاد رسیده تا برای سرمایه‌گذاری جاذبه فراهم شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به فعالیت ۳۳ شرکت بهره‌بردار در سطح گیلان، بیان کرد: استقرار و فعالیت شرکت‌ها دو نوع است، برخی به مرحله تولید رسیده‌اند و بیش از ۷۲ درصد واحد‌های بهره‌بردار فعال بوده و مابقی واحدهایی هستند که قرارداد زمین منعقد کرده و در مرحله ساخت و ساز هستند.

محبوبی با اذعان به اینکه در شهرک‌های صنعتی بسیاری از واحدها راکد هستند، افزود: شهرک‌های صنعتی فعال و به معنای تولید صرف نیست، باید وجه تمایزی بین ساخت و سازها در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های آماده بهره‌برداری قائل شویم و ۷۴ درصد قراردادهای ما در مرحله ساخت هستند.

وی با اشاره به تأمین برق شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته شهرک‌های صنعتی روزانه دو تا چهار ساعت دچار قطعی برق بودند و صدمات جبران ناپذیری در واحد‌های تولیدی ایجاد می‌شد اما خوشبختانه با همکاری وزارت نیرو امسال در تمام شهرک‌های صنعتی در هفته یک روز به مدت ۱۲ ساعت قطعی برق ایجاد می‌شود و معضلات ناشی از قطعی برق را نداریم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به انعقاد چند قرارداد CHP در سطح کشور بیان کرد: در شهرک صنعتی ماسال، تالش، نقره‌دِه، رشت و صومعه‌سرا به میزان سه، ۶ و ۱۲ مگاوات افزایش تولید برق خواهند داشت که به چرخه همان شهر صنعتی باز می‌گردد.

محبوبی با اشاره به ایجاد نیروگاه خورشیدی در شهر صنعتی لوشان یا همان شهر آفتاب گفت: برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در این شهرک موفق شدیم دو سرمایه‌گذار خصوصی را وارد این عرصه کنیم که یکی از آنها ۲۵ هکتار از اراضی شهر صنعتی را در اختیار ایشان قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به ظرفیت استان‌های همجوار به لحاظ داشتن اراضی برای واگذاری به سرمایه‌گذار بیان کرد: متأسفانه این امر یکی از معضلاتی بوده که به ضرر استان گیلان است که سرمایه‌گذار را به استان‌های دیگر می‌کشاند اما گیلان موهبتی به نام آب دارد که منجر به جذب سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به احداث چهار تصفیه خانه در سطح استان در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال موفق خواهیم شد دو عدد از این تصفیه خانه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

محبوبی با اشاره به اینکه زیرسازی آسفالت در شهرک‌های صنعتی استان در حد مطلوب است، گفت: برخی نواقص در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که درتلاشیم این نواقص را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌های صنعتی تولیدی در شبکه فروش دچار مشکل هستند، افزود: برای رفع این عارضه امتیازات خاص و بسته‌های حمایتی ایجاد کردیم، فروش محصولات به صورت آنلاین یکی از این موارد است تا بتوانیم از واحد‌های صنعتی حمایت کنیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به مشکلات فروش واحد‌های صنعتی کوچک بیان کرد: برای کمک به این واحدها غرفه‌هایی را در نمایشگاه‌های فروش محصولات برای این واحد‌های صنعتی کوچک ایجاد می‌کنیم تا کمک به تسهیل فروش محصولات این واحدها شود.

محبوبی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی واحد‌های صنعتی کوچک را توانمند می‌کند، گفت: در دولت سیزدهم توانستیم بیش از ۱۰۷ واحد تولیدی را در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مستقر کنیم.

وی با تأکید بر تولید محصولات صادرات محور بیان کرد: بیش از ۱۶ درصد واحد‌های تولیدی صنعتی ما باواسطه یا بی‌واسطه محصولات خود را صادر می‌کنند و ما به دنبال افزایش صادرات هستیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان با اشاره به ورود به کنسرسیوم صادراتی برنج، کلوچه و برخی دیگر از محصولات گیلان افزود: هدف ما ایجاد یک تشکل واحد جهت صادرات است که این کنسرسیوم موجب می‌شود برای نمونه با مطالعه بازار بتوانیم بازار فروش کیوی را جایگزین کنیم.

محبوبی با بیان اینکه به دنبال درمان صنعت استان هستیم، گفت: دو واحد صنعتی فعال و توانمند استان را به تجار موفق در آلمان وصل خواهیم کرد و اگر این تبادل اطلاعات نباشد ارتقای صنعتی ایجاد نمی‌شود.

وی با اشاره به دانش بنیان کردن ۱۰ واحد تولیدی در سال گذشته بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان شرکت‌های نوپایی هستند که ایده‌های خوبی دارند اما به لحاظ توان مالی در مضیغه هستند ما فضایی در اختیارشان قرار می‌دهیم تا از تخصص آنها استفاده کنیم امسال هم در تلاشیم ۱۵ واحد دیگر را نیز دانش بنیان کنیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول