اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات اجرا می‌شود.

اجرای طرح «جهش تولید در دیم‌زارها» در ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز روح الله سعیدی در نشست هماهنگی طرح جهش تولید در دیم‌زارها، گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سال زراعی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به استان چهارمحال و بختیاری ابلاغ شده که ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم مستثنیات را تحت پوشش این طرح خواهیم برد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح با همکاری ستاد فرمان امام خمینی(ره)، جهادکشاورزی و معاونت تولیدات گیاهی انجام می‌شود و بانک‌های عامل در جهش تولید در دیم‌زارها بانک کشاورزی و ملی است.

وی ادامه داد: بانک ملی پرداخت تسهیلات برای خرید سمپاش و ادوات مورد نیاز در دیم‌زارها را برعهده دارد و بانک کشاورزی بیمه محصولات دیم را انجام می‌دهد.

سعیدی با بیان اینکه ۲۵ درصد از مبلغ بیمه کشاورزان را ستاد فرمان امام پرداخت و مابقی بر عهده خود کشاورز است، گفت: استفاده از «بذرمال‌ها» در کلیه بذرها گواهی شده طرح دیگری است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه هزینه‌های محلول و سم نیز با تایید کارشناسان توسط ستاد فرمان امام به کشاورزان پرداخت می‌شود، در پایان افزود: اسید آمینه و Npk برای ۴۰ درصد از اراضی استان تأمین و برای کشاورزان ارسال می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول