اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

استاندار زنجان: مجردها از نهضت ملی مسکن حذف نشده‌اند

استاندار زنجاندر ارتباط با حذف مجردها از نهضت مسکن ملی هم گفت: حذف واژه خوبی نیست، اما طبق آنچه که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اولویت مسکن با متقاضیان متاهل بوده و در حال حاضر نیز غربالگری‌ها انجام شده است و منطق حکم می‌کند که اولویت تحویل مسکن با متاهل‌ها باشد.

استاندار زنجان: مجردها از نهضت ملی مسکن حذف نشده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان در نشست خبری با خبرنگاران تبریک ۱۷ مرداد و با قدردانی از زحمات خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از این افراد با آگاهی مسائل را منعکس می‌کنند.
استاندار زنجان در ارتباط با سوال خبرنگار فارس در زمینه تغییر مدیران گفت: از روز اول گفتیم که دولت عوض شده است و مدیران قبلی هم جزو داشته‌های نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه همه چیز در این حوزه نسبی است، اما همه تلاش من انتخاب بهترین مدیر بوده است، مدیری که دانش و توان و انرژی داشته باشد، اضافه کرد: برخی از مدیران عوض شدند با توجه به اینکه جایگاه‌ها، جایگاه‌هایی بود که بر مبنای حرکت فرهنگی کشور باید عوض شوند، اما این را تأکید می‌کنم که برای انتخاب مدیران هم تحت فشار نیستم.

افشارچی با بیان اینکه نه تنها فرمانداران بلکه عملکرد کل مدیران بررسی می‌‌شود، اضافه کرد: برخورد با مدیران بر اساس عملکرد شان انجام می‌شود.

استاندار زنجان گفت: تلاش من این بود که بهترین مدیران را انتخاب کنم، اما بعضی وقت‌ها احساس میکنم انتخابم آن چیزی که باید باشد، نیست.

وی افزود: عملکرد مدیر ممکن است باعث تغییر آن مدیر شود و بررسی عملکرد مدیران را به عنوان یک ماموریت به بازرسی استانداری اعلام کرده ام و هر سال تصمیم گیری در خصوص مدیران انجام می‌شود.

وی در ارتباط با حذف مجردها از نهضت مسکن ملی هم گفت: حذف واژه خوبی نیست، اما طبق آنچه که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اولویت مسکن با متقاضیان متاهل بوده و در حال حاضر نیز غربالگری‌ها انجام شده است و منطق حکم می‌کند که اولویت تحویل مسکن با متاهل‌ها باشد.

افشارچی با بیان اینکه در استان زنجان باید ۳۴ هزار مسکن بسازیم، افزود: ۴ هزار متاهل متقاضی مسکن بیشتر از میزان موظفی استان در خصوص ساخت مسکن است.

استاندار زنجان در ادامه به مبحث اشتغال و جایگاه استان در این حوزه اشاره کرد و افزود: استناد من در اشتغال سخنان مقام معظم رهبری در شعار سال است، همانطور که در شعار بیان شده «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین»، پس اصالت با تولید است نه اشتغال.

وی افزود: اصالت از نظر من اشتغال آفرینی نیست، تولید است، چون اگر تولید باشد، اشتغال هم ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به حل مشکل برخی از کارخانجات بزرگ استان افزود: یکی از این کارخانجات سرجین بافت است، که با پیگیری‌های انجام شده هم حساب‌های مالک باز شده تا دستگاه‌های مورد نیاز کارخانه از گمرک آزاد شود و هم پیگیر مشکل وام سرمایه در گردش این واحد هستیم.

وی در ارتباط با مشکل کوی فلسطین نیز گفت: در کوی فلسطین حدود ۶۳ نفر شناسایی شده‌اند که مشتاق هستند از آن محل منتقل شوند و ما هم در تلاش هستیم که در اسرع وقت این اتفاق بیفتد و این افراد را در مساکن نهضت ملی مسکن ساکن می‌کنیم.

افشارچی درباره الحاق زمین به محدوده شهر زنجان هم گفت: اینکه تعاونی‌ها کجا و به چه صورت دارند زمین می‌گیرند، نمی‌توانیم همه کارهای شهر را منوط به این موضوع بکنیم، اما باید شهر را توسعه بدهیم و بزرگش کنیم.

استاندار زنجان گفت: یک گره کور در مرکز شهر زنجان داریم چون به صورت حساب شده شهر را توسعه نداده ایم، زنجان اکنون کمربندی آنچنانی ندارد بنابراین مجبوریم که شهر را گسترش بدهیم.

استاندار زنجان در ارتباط با پسماندهای روی هم گفت: پسماندها مالچ پاشی شده است و آلودگی هوای و ریز گردها به این مسئله بر نمی‌گردد، اما چون این پسماند 7 میلیون تن است، به دنبال این هستیم که پسماند روی را تبدیل به ثروت برای استان کنیم.

وی به برنامه‌ریزی برای رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی استان زنجان در سال جاری اشاره کرد و گفت: این یک هدف گذاری و در واقع سقف است و تلاش می‌کنیم که به آن برسیم.

افشارچی درباره تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها هم گفت: راه‌اندازی این صندوق در مجلس با یک سری تغییر مواجه شد و آنچه مدنظر دولت بوده، انجام نشده، ولی اهدافی که برای راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت پیش بینی شده بود در چارچوب اعتبارات تبصره ۱۸ و با همان مبلغی که پیش بینی شده بود، دنبال می‌شود.

استاندار زنجان همچنین در ارتباط با اجرای طرح جدید نان نیز گفت: در ارتباط با نان فعلا هیچ اتفاقی نیفتاده است و فقط کارت خوان جدید به نانوایی‌ها داده شده است، و تفاوت قیمت آرد صنف و صنعت و آرد نانوایی‌ها باعث طولانی شدن صف‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه اختلاف قیمت آرد صنف و صنعت و آرد نانوایی‌ها در بازه‌ای باعث کاهش آرد در نانوایی‌ها شد، افزود: این طرح نان از وقتی وارد فاز نهایی شود این وضعیت بهبود پیدا می‌کند و نانوایی‌ها و مردم از مزیت‌های طرح بهره‌مند می‌شوند.

افشارچی با ابراز اطلاع از تخلفات نانوایان گفت: همه اینها را می‌دانم و می‌بینم، من هم به نانوایی می‌روم و نان خانه‌ام را خودم می‌خرم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول