اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هلدینگ‌های بانک ملی در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند/ احمدزاده؛ به دنبال تغییرات بنیادی در اقتصاد هستیم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با برشمردن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان از هلدینگ های بانک ملی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی دعوت کرد.

هلدینگ‌های بانک ملی در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه‌گذاری کنند/ احمدزاده؛ به دنبال تغییرات بنیادی در اقتصاد هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج،  قائم مقام و هیئت همراه بانک ملی کشور ظهر امروز با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.

در این دیدار سید علی احمدزاده با اشاره به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد استان غنی و ثروتمندی است اما متاسفانه این منابع در دست ما نیست و سایر استان‌ها از آن بهره‌مند می‌شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بخش زیادی از صادرات نفت از این استان انجام می‌شود، گفت: علی‌رغم اینکه ۱۰ درصد آب کشور را تامین می‌کنیم اما اطراف دهدشت از محرومیت رنج می‌برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حساب صنایع و فروشگاه‌های بزرگ در خود استان باشد، افزود: نامه‌ای برای وزیر صمت، وزیر اقتصاد و وزیر کشور تنظیم کردیم که تمام صنایع و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مکلف شوند حساب‌های خود را به استان بیاورند.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در تلاش هستیم تغییرات بنیادی در بخش اقتصادی استان ایجاد کنیم عنوان کرد: بانک ملی ۱۸۰ هلدینگ در اختیار دارد که می‌توانند در بخش مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند، ابر مخزن نفت و گاز در این استان است که از هلدینگ‌های بانک ملی دعوت می‌کنم در زمینه احداث پالایشگاه که منافع زیادی برای کشور دارد سرمایه‌گذاری کنند.

احمدزاده عنوان کرد: معادن دیگر حوزه قابل سرمایه‌گذاری در استان است و  بزرگترین معدن فسفات کشور را در اختیار داریم لذا اگر می‌خواهید به ما کمک کنید در استان سرمایه‌گذاری کنید.

 وی عنوان کرد: چند سد بزرگ برقی‌آبی در سطح استان در دست اجرا است، ضمن اینکه ۹۵۰ هکتار زمین کشاورزی در استان نیازمند پمپاژ آب و سرمایه‌گذاری ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیارد تومانی هستند که اگر سرمایه‌گذاری انجام شود کشاورز ما مجبور به مهاجرت به شهر نیست.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هلدینگ‌های بانک ملی با نگرش کمک به کشور و نجات استان از محرومیت سرمایه‌گذاری کنند، بخش کشاورزی و تولیدات باغی را دیگر ظرفیت بزرگ در استان برشمرد و گفت:  بهترین سیب خاورمیانه را تولید می‌کنیم لذا نیازمند احداث صنایع تبدیلی هستیم.

احمدزاده عنوان کرد: جنگل و منابع طبیعی دیگر ظرفیت استان است اما متاسفانه درختان بلوط دچار آفت شدند و در حال نابودی هستند.

 استاندار در پایان با بیان اینکه راه‌آهن یاسوج به اقلید در دست احداث است این بخش را یکی دیگر از قابلیت‌های سرمایه گذاری در استان دانست و خاطرنشان کرد: مخازن نفت و گاز مختار در شهرستان بویراحمد مستعد سرمایه‌گذاری است.

 در ادامه نجارزاده قائم مقام بانک ملی ایران به تولید و اشتغال مطابق منویات مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: رویکرد بانک ملی سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی است و آماده سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم به همین دلیل تیم اقتصادی بانک ملی هفته آینده به استان سفر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول