اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس پنتاگون: ناتو به‌دنبال درگیری با روسیه نیست

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه واشنگتن هر مقدار که لازم باشد تسلیحات به اوکراین می‌دهد، اما مدعی شد که ناتو در فکر تقابل با روسیه نیست.

رئیس پنتاگون: ناتو به‌دنبال درگیری با روسیه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) گزارش‌ها درباره رویکرد و سیاست تقابل‌جویانه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با روسیه را رد کرد.

آستین که به لتونی سفر کرده در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران گفت واشنگتن هر چقدر لازم باشد تجهیزات نظامی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد اما ناتو دنبال درگیری و دردسر با روسیه نمی‌گردد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره اظهار داشت: «ایالات متحده کمک‌های قابل توجهی به امنیت اوکراین ارائه کرده است. ولی ما در میان تقریباً ۵۰ کشوری هستیم که برای یافتن منابع [کمک به اوکراین] با یکدیگر همکاری می‌کنند و به ارائه پشتیبانی ادامه می‌دهند».

رئیس پنتاگون درباره کمک نظامی آمریکا به کی‌یف گفت: «ما مصمم هستیم که به اوکراین کمک کنیم، تجهیزات و فناوری را برای آن جهت محافظت از قلمرو خودش فراهم کنیم. ما این کار را تا زمانی که طول بکشد انجام خواهیم داد».

آستین با ادعای اینکه تجاوز روسیه به اوکراین تهدیدی مستقیم برای ناتو و کشورهای اروپایی است، افزود: «ایالات متحده رزمایش‌های نظامی در کشورهای بالتیک برگزار خواهد کرد و در حال استقرار نیروهای بیشتری در منطقه است».

روز دوشنبه بود که اداره توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرد در سال مالی جدید، ۵.۵ میلیارد دلار حمایت نظامی دیگر به اوکراین خواهد فرستاد تا به این کشور در درگیری‌ها با روسیه کمک کند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن نیز در واکنش به این اطلاعیه گفت اختصاص بودجه نظامی جدید آمریکا برای کمک به اوکراین، نشان می‌دهد که این کشور همچنان در آتش اوکراین هیزم می‌ریزد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول