اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

محتوای ۳۰ کانتینری که پس از ۱۳ سال در گمرک بوشهر باز شد+ عکس

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: از امروز محتوای تمام ۳۰ کانتینر با ثبت جزئیات آمارگیری خواهد شد و سپس با حکم مقام قضائی، این محتواها توسط ستاد اجرایی فرمان امام تعیین تکلیف می‌شود.

محتوای ۳۰  کانتینری که پس از ۱۳ سال در گمرک بوشهر باز شد+ عکس

محمد شکیبی‌نسب مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به موضوع ۳۰ کانتینری که با حضور رئیس قوه قضائیه بعد از ۱۳ سال فک پلمپ شد، اظهار کرد: عملیات کانتینری در بندر بوشهر از سال ۸۲ شروع شد و تا امروز نزدیک به دو میلیون و ۱۱۰ هزار کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: سیستم و پایش کانتینرها در عملیات کانتینری از سال ۸۲ تا ۸۹ به صورت دستی و کاغذی انجام می‌شده اما از سال ۸۹ به بعد، سازمان بنادر اطلاعات خود را از آمارگیری دستی به سیستم الکترونیکی منتقل ساخت؛ بر این اساس ممکن است به دلیل خطای انسانی در این نقل و انتقال‌ها، آمار به‌درستی ثبت نشده باشد.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: سامانه‌های بندری دو سال پیش مورد حمله سایبری قرار گرفت و اطلاعات به‌طور کامل از بین رفت که سرانجام با تلاش همکاران اطلاعات مجدد ثبت شد، بنابراین در آن زمان هم ممکن است خطای انسانی انجام پذیرفته باشد.

شکیبی با بیان اینکه از اسفند ماه ۱۴۰۰ شمارش میدانی همه کانتینرها انجام و با سامانه مطابقت داده شد، عنوان کرد: در پی عملیات شمارش میدانی کانتینرها ۳۰ کانیتر بدون هویت و بدون صاحب یافت شد.

وی اشاره کرد: بی‌هویت بودن ۳۰ کانتینر باعث شد به‌طور غیر رسمی موضوع را به دستگاه‌های نظارتی استان اعلام کنیم.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر تاکید کرد: پس از برگزاری جلسات مختلف، از امروز محتوای تمام ۳۰ کانتینر با ثبت جزئیات آمارگیری خواهد شد و سپس با حکم مقام قضائی، این محتواها توسط ستاد اجرایی فرمان امام تعیین تکلیف می‌شود.

شکیبی اعلام کرد: به جز یک کانتیتر که محتوای آن برنج بوده و تاریخ مصرف آن گذشته، بقیه ۲۹ کانتینر که دارای وسایل خانگی نظیر یخچال، کولر و تجهیزات صنعتی هستند، محتواهای آنها قابلیت استفاده و فروش دارند.

وی تصریح کرد: انبارگردانی به‌طور سالانه انجام خواهد شد تا پس از این شاهد اینگونه تداخلات آماری نباشیم.
 


انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول