اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آتش‌سوزی‌های جنگلی در فرانسه؛ تخلیه منازل از سوی هزاران نفر+تصاویر

همزمان با موج گرما و بدترین خشکسالی در تاریخ فرانسه، آتش سوزی جنگلی در جنوب غربی این کشور هزاران نفر را آواره کرد.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در فرانسه؛ تخلیه منازل از سوی هزاران نفر+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آتش‌سوزی جنگلی روز چهارشنبه در منطقه «ژیروند» در جنوب غربی فرانسه خانه‌ها را ویران و هزاران نفر ساکنان این منطقه را که برخی با نزدیک‌تر شدن شعله‌ها به پشت بام‌ها رفتند، مجبور به تخلیه منازل کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» بیش از ۱۰۰۰ آتش‌نشان با پشتیبانی هواپیماهای آتش خاموش کن در حال مبارزه با آتشی هستند که بیش از ۶۰۰۰ هکتار را تخریب کرده و از کنترل خارج شده است.

فرانسه، مانند بقیه نقاط اروپا، با موج گرمای پی در پی و بدترین خشکسالی تاریخ دست و پنجه نرم می‌کند و ده ها آتش سوزی در سراسر این کشور شعله ورهستند. در یک روستا در منطقه آتش سوزی، پلیس خانه به خانه رفت و به ساکنان گفت که با پیشروی آتش آنجا را ترک کنند.

 

یکی از ساکنان این منطقه به رویترز گفت: «همه در دهکده به پشت بام‌های خود رفتند تا ببینند چه اتفاقی دارد می‌افتد. در عرض ۱۰ دقیقه دود بسیار زیاد شد.»

آتش نشانان فرانسه اعلام کردند احتمال تخلیه بیشتر وجود دارد. با این حال، برخی از ساکنان روستای «هاستنس» تمایلی به ترک خانه‌های خود ندارند.

 

آتش‌سوزی جنگلی ژیروند یکی از آتش‌سوزی‌هایی است که در تابستان امسال در سراسر اروپا رخ داده و توسط موج‌های گرمایی که قاره را فراگرفته و دمای بی‌سابقه‌ای را در برخی نقاط به ارمغان آورده ایجاد شده است. ژیروند در ماه ژوئیه توسط آتش‌سوزی‌های بزرگ جنگلی آسیب دید که   بیش از ۲۰۰۰۰ هکتار از جنگل را نابود و تقریباً ۴۰۰۰۰ نفر را به طور موقت مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

 

مقامات فرانسوی بر این باورند که جهنم اخیر در نتیجه آتش سوزی‌های قبلی بوده است. آتش‌سوزی در بخش‌های جنوبی «لوزره» و «آویرون» نیز شعله‌ور بود. در غرب فرانسه، بیش از ۱۲۰۰ هکتار در آتش سوزی دیگری سوخت.

در پرتغال، نزدیک به ۱۲۰۰ آتش نشان با پشتیبانی ۸ هواپیما با آتش سوزی در منطقه کوهستانی «کوویلا» در حدود ۲۸۰ کیلومتری  شمال شرق «لیسبون» که از روز شنبه بیش از ۳۰۰۰ هکتار از جنگل‌ها  را سوزانده است، مبارزه کردند.

اسپانیا و یونان نیز در چند هفته گذشته مجبور به مقابله با آتش سوزی‌های متعدد شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول