اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

خبرنگاران طلایه‌داران راستی و حقیقت هستند

عضو شورای اسلامی شهر کاشان گفت: رسالت خطیر اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی بر عهده این افراد است که به یاری قلم‌های صادق و توانای خود، می‌توانند موجبات تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم آورند.

خبرنگاران طلایه‌داران راستی و حقیقت هستند

به گزارش خبرنگار فارس از کاشان، حسین باغشیخی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان صبح امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران در خانه تاریخی آل یاسین کاشان با گرامیداشت روز خبرنگار، رسانه را زبان حال جامعه دانست و اظهار داشت: اگر حال رسانه خوب باشد، قطعاً متوجه خوب بودن حال جامعه می‌شویم، زیرا رسانه زبان گویا و رسای جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد فراتر از جایگاه ویژه تمجید و تبلیغ به خبرنگاران بپردازیم باید ارزش‌گذاری‌های عملی برای فعالیت‌های این قشر فرهیخته جامعه در نظر گرفته شود افزود: ارزش‌گذاری عملی فعالیت‌ها به معنی درک موقعیت‌های فرهنگی، اجتماعی، تا رسیدن به درک موقعیت حقوقی، اقتصادی و معیشتی خبرنگاران است.

باغشیخی از ضریب نفوذ زیاد جایگاه اطلاع‌رسانی، نمایندگی خبرگزاری‌ها، نشریه‌ها و پایگاه‌های خبری کاشان در فراتر از منطقه کاشان با عنوان «افتخار خطه سیلک» نام برده و گفت: خبرنگاران این منطقه علاوه بر داشتن مهارت، دارای فهم درستی در زمینه کاری خود نیز هستند که می‌توانند در بزنگاه‌ها از طریق عکس، نکته و محتوا مدیران و مسوولان را از بحران‌ها خارج کنند.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان از خبرنگاران به عنوان طلایه‌داران راستی و حقیقت یاد کرده و افزود: رسالت خطیر اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی بر عهده این افراد است که به یاری قلم‌های صادق و توانای خود، می‌توانند موجبات تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم آورند.

وی با اشاره به تلاقی عاشورای حسینی و روز خبرنگار اظهار داشت: جایگاه خبرنگاران در زیارت عاشورا مورد تاکید و تمجید قرار گرفته، زیرا اگر رسانه بزرگی مانند سخنان بانوی بزرگوار اسلام حضرت زینب (س) نبود شاید بسیاری از زوایای نهضت و قیام امام حسین (ع) در سیر جدیدترین پیشرفت‌ها پنهان می‌ماند.

باغشیخی با بیان اینکه رسانه باید حقیقت و واقعیت‌ها را مطرح و بر مدار صداقت حرکت و ارزش واقعی قلم را حفظ کند. افزود: خداوند در قرآن به قلم قسم خورده و آن را مقدس خوانده است، لذا رسانه باید مراقب این ابزار ارزشمند باشد و قلمش را ارزان نفروشد.

این آیین به همت شهرداری کاشان در خانه تاریخی آل یاسین برگزار و با اهدا لوح یادبود از تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول