اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حل دائمی مشکل آب نایین و خور و بیابانک تا 3 سال آینده

استاندار اصفهان گفت: کمتر از یک ماه آینده، پروژه‌ بسیار خوب آب‌رسانی که مشکلات آب شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک را تا ۳ سال آینده به صورت اساسی حل خواهد کرد، شروع می‌شود.

حل دائمی مشکل آب نایین و خور و بیابانک تا 3 سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان عصر امروز در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به سفر اخیر استانداری و شورای اداری استان به شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک اظهار کرد: در این سفر مسائل و مشکلات زیربنایی، جاده‌ها، نقاط حادثه خیز شهرستان، حوزه گردشگری، مشکلات آب، ظرفیت‌های اقتصادی مناطق شهری و روستایی، پروژه‌های صنعتی و معدنی، پروژه‌های در حال احداث، مشکلات بخش سرمایه‌گذاری و بخش معدن و مسائل مربوط به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت برای هر دو شهرستان ۷۳ مصوبه تصمیم گیری شد که دفتر استانداردی بعد از یک فرصت ۴ ماهه به دستگاه‌های اجرایی، پیگیر مصوبات خواهد شد تا در آینده شاهد یک رویکرد جدید خدمت‌گذاری در هر دو شهرستان باشیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: قطعا اگر بخواهیم به پیشرفت و آبادانی این منطقه کمک کنیم باید سرمایه‌گذاری جدی برای معادن این منطقه داشته باشیم چرا که این دو شهرستان مانند جدول مندلیف دارای انواع عناصر نادر خاکی هستند و بسیاری از ظرفیت‌های مختلف ترکیبات معدنی و بعضی از کانی‌ها در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه‌ داد: در این خصوص در استانداری کارگروهی فعال شده است که کار آن‌ها فقط جذب سرمایه‌گذار بوده و بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند و درخواست من از فرمانداران این است که طرح‌های قابل ارائه به سرمایه‌گذار در حوزه صمت، جهاد کشاورزی و شهرداری را مورد مطالعه و بررسی ویژه قرار داده و در اختیار ما بگذارند.

مرتضوی با اشاره به اینکه استان اصفهان در موضوع پیشگیری از حوادث سیل در کشور پیش رو بوده است، گفت: هر چند که خسارتی نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان در زمینه دام و طیور، جاده‌ها، روستاها و عشایر داشتیم اما به دلیل مدیریت، فضاسازی و کنترل مناسب در باز کردن مسیرها توسط فرمانداران، شهرداران و دهیاری‌ها از یک هفته قبل، تلفات آنچنانی نداشتیم.

وی اضافه کرد: سازماندهی روان آب‌ها و سیلاب‌ها در مصوبات جلسه شهرستان نبوده است ولی هفته گذشته مصوبه‌ای داشتیم که حوزه مدیریت بحران استان در طرح‌های هدایت آب‌های سطحی و تقویت استحکامات لازم برای بندهای آبی بازنگری و تدبیر مجدد داشته باشد.

استاندار اصفهان همچنین گفت: کمتر از یک ماه آینده، پروژه‌ بسیار خوب آب‌رسانی که مشکلات آب شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک را تا ۳ سال آینده به صورت اساسی حل خواهد کرد، شروع می‌شود.

مرتضوی در خصوص طرح به صفر رساندن نقاط حادثه‌خیز استان بیان کرد: هفته گذشته با آقای دادخواه در کارگروه مختص تصادفات برنامه ریزی شد تا با استفاده از تمام ظرفیت استان، ۶۱ نقطه حادثه‌خیز را در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به صفر رسانده و بعد از آن سراغ اصلاح نقاط پر خطر استان برویم.

وی افزود: ۲۰ روز پیش طرح خط انتقال گاز نایین به سمت خوروبیابانک، شروع شد و در جلسه قبلی با یک عدد بسیار خوبی مصوب شد که شرکت گاز طی سه سال این مسئله را به ثمر برساند.

نماینده دولت در اصفهان با تاکید بر اینکه به قول تامین اعتبارات شهرستان‌ها عمل کرده‌ایم، گفت: یک کار گروه به محوریت معاونت توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم اختیاراتی را به فرمانداران شهرستان‌ها تفویض کنیم که قطعا شهرستان‌هایی که با مرکز استان فاصله بیشتری دارند در اولویت هستند و قول می‌دهیم تا جایی که قانون اجازه بدهد پیگیر تفویض اختیارات باشیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان جز ۴ استان دبیرخانه تفویض اختیارات به دستور رییس جمهور است، افزود: فرمانداران مواردی را که فکر می‌کنند باید تفویض بشود هر چه زودتر در اختیار آقای خزری مسئول برنامه‌ریزی این کار قرار دهند اما در نظر داشته باشند که تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ در شهرستان‌ها امکان پذیر نیست چون این کمیسیون تعریف خودش را دارد و افراد مشخصی باید دور آن میز نشسته و تصمیم گیری کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه کارگروه استانداری طرح تولید ۴۵۰۰ مگابایت برق خورشیدی را در دستور کار قرار داده، گفت: برای حل مشکلات برق معادن و جاده‌ها، هدف اول این است که دو شهرستان به عدد ۵ هزار جمعیت برسد و بعد ما در مقابل برای فعال شدن معادن قدم برداریم.

استاندار اصفهان در پایان از پیگیری طرح بازارچه صنایع دستی و طرح استفاده از ظرفیت معادن در راه‌ها و تقویت زیرساخت‌ها خبر داد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول