اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اختلاف چین و کره جنوبی بر سر استقرار «سامانه ضد موشکی تاد»

کره جنوبی با نادیده گرفتن درخواست چین اعلام کرد قصد دارد سامانه ضد موشکی بیشتری از نوع «تاد» مستقر کند.

اختلاف چین و کره جنوبی بر سر استقرار «سامانه ضد موشکی تاد»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت کره جنوبی روز چهارشنبه با رد درخواست چین تاکید کرد به منظور تقویت دفاع‌های خود علیه «تهدیدهایکره شمالی» روال‌های تصمیم‌گیری خودش را طی خواهد کرد. 

به گزارش وبگاه «دیفنس نیوز» دولت جدید کره جنوبی درخواست‌های چین مبنی بر ادامه سیاست‌های دولت قبلی این کشور مبنی بر عدم  افزودن آتشبارهای ضد موشکی ایالات متحده از نوع «تاد» را رد کرده است.

بر اساس این گزارش، اختلافات بین کره جنوبی و چین درست یک روز بعد از دیدار  دیپلمات‌های ارشد دو کشور در شرق چین و ابراز امیدواری مبنی براینکه این موضوع به مانعی در توسعه روابط تبدیل نشود، صورت گرفت. در این بین، «مون جائه این» رئیس جمهور قبلی کره جنوبی به دنبال تعامل با کره شمالی بود  و سعی کرد روابط با پکن را با قول ترمیم کند و گفت سئول هیچ سامانه موشکی تاد افزون‌تر را مستقر نخواهد کرد. 

در شبکه‌های دفاع موشکی تحت رهبری ایالات متحده شرکت نمی‌کند و یک اتحاد نظامی سه جانبه با واشنگتن و توکیو تشکیل نخواهد داد.

اما «یون سوک یول» جانشین محافظه‌کار مون، قول همکاری امنیتی قوی‌تر با واشنگتن را داده و تمایل خود را برای دستیابی به سامانه‌های بیشتر تاد برای مقابله با تسریع تلاش‌های اتمی و تسلیحاتی کره شمالی ابراز کرده است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز سه‌شنبه درباره دیدار وزیر امور خارجه چین و همتای کره‌ جنوبی‌اش، موضع پکن را مبنی بر اینکه سامانه تاد در کره جنوبی «منافع امنیتی راهبردی» چین  تضعیف می‌کند، تایید کرد.

اخیرا نیز نشریه چینی «گلوبال تایمز» نوشت، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی از زمان به قدرت رسیدن در سازوکارهای با هدف چین مشارکت داشته است. این برنامه‌ها شامل تقویت همکاری بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن و شرکت در اجلاس ناتو بوده است. بسیاری از رسانه‌ها و کارشناسان کره جنوبی نگران هستند که کشورشان دیر یا زود در معرض اقدامات تلافی جویانه چین  قرار گیرد.

گفتنی است، تاد، سامانه موشکی ضد بالستیک ساخت شرکت «لاکهید مارتین» است. برد رادار این سامانه ۱۰۰۰ کیلومتر و برد عملیاتی موشک تاد ۲۰۰ کیلومتر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول