اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اتحادیه دانشجویان مستقل: آقای خاتمی! مرقومه موسوی از تبعات اعمال شماست؛ شفاف موضع بگیرید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: تقلیل دادن حماسه‌ مرگ داعش توسط فرزندان این مملکت به یک منفعت‌طلبی سیاسی نشان می‌دهد که میرحسین موسوی صرفا فهمی کانالیزه از وقایع سیاسی جهان و در نتیجه تحلیلی ابتر و ساده‌انگارانه از شرایط کشور دارد.

اتحادیه دانشجویان مستقل: آقای خاتمی! مرقومه موسوی از تبعات اعمال شماست؛ شفاف موضع بگیرید

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه ای در واکنش به یادداشت اخیر میرحسین موسوی تاکید کرد: تقلیل دادن حماسه‌ مرگ داعش توسط فرزندان این مملکت به یک منفعت‌طلبی سیاسی نشان می‌دهد که ایشان صرفا فهمی کانالیزه از وقایع سیاسی جهان و در نتیجه تحلیلی ابتر و ساده‌انگارانه از شرایط کشور دارد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

تنها چند روز از سالگرد عاشورای ۸۸، پرچم‌های عزاداری آتش گرفته و خاطره‌ کف و هلهله در خیابان‌های پایتخت‌‌ نگذشته است که شاهد انتشار بخشی از  مقدمه‌ ترجمه‌ی عربی بیانیه‌های جنبش سبز هستیم، که مجموعه‌ای از عبورهای غیرمنصفانه از خط قرمزهای ملی و دینی است.

در این بیانیه از استخدام اوباش در عاشورای ۸۸ سخن گفته شده است، اما خاطره‌ جمعی جامعه‌ ایرانی شهادت می‌دهد آنچه که موجب آشوب شد، سخنرانی‌های نسنجیده‌ برخی نامزدهای انتخابات بود که  طی آن آشوبگران  مردمی خداجو نامیده شدند که حسین گویان به خیابان آمدند! آقای موسوی نویسنده‌ این متن، به جای اعلام برائت از هتاکان به اباعبدالله حسین و مقدسات میلیون‌ها ایرانی، سکوت را برگزید و به آتش فتنه دامن زد، او با این عمل خود نشان داد خط قرمزی برای حفظ امنیت داخلی جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ملی ندارد.  

برخلاف آنچه در متن ذکر شده الغای معانی اصیل کلمات، خداجو و حسینی نامیدن آشوبگرانی است که انواع هتاکی‌ها را درست در ظهر عاشورا انجام دادند. الغای معنای اصیل کلمات، یک پارچه خطاب قرار دادن آشوبگران با مردمی است که با امید به پای صندوق های رای رفتند و در عین حال پایبند به تعالی ایران بودند.

اهانت به عنوان شریف مدافعان حرم هتک حرمت به کسانی است که با جان خود از حریم امنیت و آرامش ملت ایران و حرم خاندان اهل بیت  در برابر داعش و سایر نیروهای تکفیری دفاع کردند‌.

ما مردم ایران به یاد داریم روزهایی را که کلمه‌ منحوس داعش یکی از پرتکرارترین سوژهای خبری در اخبار بین‌المللی بود و رعب و وحشت، جریان عادی زندگی را در کشورهای همسایه از بین برده بود‌ و شاهد جنایت این گروهک تروریستی در داخل مرزهای ایران نیز بودیم. تقلیل دادن حماسه‌ مرگ داعش توسط فرزندان این مملکت به یک منفعت‌طلبی سیاسی نشان می‌دهد که ایشان صرفا فهمی کانالیزه از وقایع سیاسی جهان و در نتیجه تحلیلی ابتر و ساده‌انگارانه از شرایط کشور دارند.

شهادت هریک از سرداران و سربازان مملکت، همواره فرصتی بود که متفکران این سرزمین از طیف های فکری مختلف را گردهم می‌آورد و نشان می‌داد که تیپ‌های مختلف فکری و فرهنگی علی‌رغم تمام اختلافات در دفاع از کیان ایران اسلامی، یک‌جهت‌اند و خط قرمز‌های مشخصی دارند. تشییع میلیونی پیکر سردار قاسم سلیمانی، جلوه‌ای دیگر از این وفاق و اتفاق بود‌.

اظهارات کنایه‌آمیز و سخیف آقای موسوی در مورد سردار شهید، حاج حسین همدانی نشان داد که خط قرمزی در خصوص امنیت بین‌المللی ملت ایران ندارند.

سردمداری جنبشی اصلاح جویانه به حداقلی از عقلانیت در تحلیل و صداقت با مردم نیاز دارد. این بیانیه‌ تنها آمیزه‌ای از قضاوت‌های غیرصادقانه و غیر اندیشمندانه‌ای است که تیر خلاصی بر  تصور وجود رویکرد اصلاح‌طلب و سازنده وی زده است.

به عنوان نماینده‌ای از بدنه جنبش دانشجویی مسلمان به اطلاعتان می‌رسانیم هر رویکردی که با اهداف مکتبی و اصیل انقلاب اسلامی در تناقض بوده و به امنیت ملت ایران آسیبی بزند، مورد قبول جریان دانشجویی و ملت عزیز ایران نبوده و اجازه‌ نخواهیم داد که این مهم با دعواهای سیاسی و جناحی آقایان، خدشه‌ای پذیرد.‌

آقای خاتمی و دیگر چهره‌های جریان اصلاح‌طلبی!

سکوت شما در مواقع ضروری سال‌هاست که ضربه های جبران ناپذیری را بر مردم وارد ساخته است. مرقومه‌ میرحسین موسوی و امثال آن از تبعات اعمالی است که شما نیز در آن دخیل بودید؛ حال وقت آن رسیده که خود را خارج از گود نبینید و نظر صریح خود را در مورد آن بیان کنید. متوجه باشید که سکوتی این چنین به تایید و تداوم آن منجر می‌شود. به این منظور اتحادیه انجمن های اسلامی مستقل ضمن محکوم کردن اظهارات بی پایه و اساس آقای میرحسین موسوی، از  چهره‌های جریان اصلاحات دعوت می کند تا موضع خود را در خصوص متن منتشر شده که با اصول فکری یک حزب سیاسی‌ مبتنی بر عقلانیت و تعالی کشور، هم‌خوانی ندارد، بیان نمایید.

به گزارش فارس، اخیرا رسانه منتسب به اعضای جریان فتنه یادداشتی از میرحسین موسوی منتشر کرد. این یادداشت با محتوایی هتاکانه، مقام‌های عالی نظام، سرداران شهید مدافع حرم و محور مقاومت در منطقه را مورد هجمه قرارداد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول