اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تکرار درخواست کی‌یف برای تحریم تمام مردم روسیه توسط غرب و متحدانش

وزیر خارجه اوکراین با ادعای حمایت تمام مردم روسیه از عملیات نظامی در دونباس، از اتحادیه اروپا و دولت‌های عضو گروه ۷ خواست تا ورود آنها به کشورهایشان را ممنوع کنند.

تکرار درخواست کی‌یف برای تحریم تمام مردم روسیه توسط غرب و متحدانش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از درخواست «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از کشورهای جهان برای تحریم تمام شهروندان روسیه، یک مقام دیگر کی‌یف نیز این خواسته را تکرار کرد.

«دمیترو کولِبا» وزیر خارجه اوکراین شامگاه چهارشنبه از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو گروه ۷ خواست تا صدور روادید برای تمام مردم روسیه را متوقف کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کولبا در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تمام روس‌ها به‌شدت از جنگ در اوکراین حمایت می‌کنند. آنها باید از حق عبور از مرزهای بین‌المللی محروم شوند تا زمانی که یاد بگیرند به آنها احترام بگذارند».

علی‌رغم تلاش‌های مقامات اوکراینی برای همراه کردن مردم روسیه با کی‌یف علیه عملیات نظامی ویژه مسکو در منطقه دونباس، اما آنها بالاخره مجبور شدند چهره واقعی و ضد روسی خود را نشان دهند.

پیش از این نیز زلنسکی گفته بود دولت‌های غربی باید به عنوان اقدامی تلافی‌جویانه علیه عملیات ویژه روسیه، ورود همه روس‌ها به کشورهایشان را به مدت یک سال ممنوع کنند. (جزئیات بیشتر)

او که مدت کوتاهی از روسی صحبت‌کردن‌هایش در ویدئوهای روزهای آغازین جنگ و تمنا برای توقف حملات کوبنده به زیرساخت‌های نظامی کشورش نمی‌گذرد، ادعا کرد: «روس‌ها هرچه هستند، بگذارید در همان روسیه باقی بمانند».

مقامات اوکراینی در حالی تمام روس‌ها را حامی جنگ با کشورش معرفی کرده و خواستار تحریم همه آنها شده که قبلا در سخنرانی‌های مکرر، ادعا می‌کرد مردم روسیه در حال به‌راه انداختن تظاهرات‌های ضد دولتی برای متوقف کردن عملیات در دونباس هستند.

چند روز قبل نیز «میخائیلو پودولیاک» مشاور رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه اگر مسکو خواهان گفتگو است توپ در زمین آنهاست، آتش‌بس و خروج نیروهای روسیه را شرط مذاکره با این کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول