اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار کویت به اتباع خود درباره استفاده از پهپاد در خاک امارات

پس از آنکه امارات عربی متحده استفاده از هرگونه پهپاد را در خاک خود ممنوع اعلام کرد، کویت نیز به شهروندان خود درباره استفاده از هر گونه دستگاه پرنده کنترلی در آن کشور هشدار داد.

هشدار کویت به اتباع خود درباره استفاده از پهپاد در خاک امارات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های کویتی امروز (پنجشنبه) خبر دادند که سفارت این کشور در ابوظبی به شهروندان کویتی درباره استفاده از هر گونه پهپاد در خاک امارات عربی متحده هشدار داده است.

بنابر گزارش وبگاه «کویت نیوز» سفارت کویت به آن دسته از شهروندان این کشور که قصد سفر به امارات را دارند، هشدار داد که با خود هیچ گونه پهپادی به همراه نداشته باشند و از هیچ نوع پهپادی در حریم امارات استفاده نکنند تا مورد بازجویی قضایی در این کشور قرار نگیرند.

سفارت کویت در ادامه بیانیه خود بر لزوم عمل و پایبندی به قوانین کشور امارات و در عین حال، لزوم اخذ موافقت قبلی و مجوز از شرکت هواپیمایی امارات تأکید کرد.

پس از عملیات پهپادی ارتش یمن در خاک امارات بود که وزارت کشور امارات استفاده از هرگونه پهپاد در خاک این کشور را ممنوع کردند.

با آنکه وزارت کشور امارات علت این ممنوعیت را به «استفاده نادرست» از پهپادها نسبت داده بود؛ اما رسانه‌ها دلیل این تصمیم را چیز دیگری عنوان کرده بودند.

این داستان از آنجا شروع شد که اواخر سال گذشته، مقامات صنعاء به امارات درباره هرگونه اقدام علیه ارتش یمن هشدار دادند. «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن پیشتر در گفت‌و‌گو با شبکه «العربی» در این باره خبر داده بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت.»

البخیتی تأکید کرده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم.»

 پس از بی‌توجهی امارات به هشدارهای صنعاء، ارتش یمن در قالب عملیاتی موفق تحت عنوان «اعصار الیمن ۱» (طوفان یمن ۱) پالایشگاه نفت منطقه «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را با موشک‌های بالستیک و پهپاد هدف قرار داد.

تنها چند روز پس از این عملیات، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از مرحله دوم این عملیات خبر داد و اعلام کرد که نیروهای این کشور توانسته‌اند پایگاه هوایی «الظفره» و اهداف حساس دیگری را در ابوظبی با تعداد زیادی  موشک بالستیک «ذوالفقار» هدف قرار دهند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول