اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن در استان بوشهر / متقاضیان ثبت‌نام کنند

استاندار بوشهر گفت: تعداد خانه‌هایی که در استان بوشهر تا آخر سال ساخته خواهد شد، سهم ما هر سال حدود ۱۱هزار واحد مسکونی است که در حال حاضر حدود ۱۳ هزار واحد آن را شروع کرده‌ایم.

واگذاری ۱۰۰۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن در استان بوشهر / متقاضیان ثبت‌نام کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، احمد محمدی زاده عصر امروز در آیین آغاز واگذاری زمین به متقاضیان ساخت مسکن ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن در استان بوشهر که در شهر کاکی برگزار شد، اظهار داشت: در راستای اجرای عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار جوان جامعه از طریق واگذاری زمین، امروز دومین واگذاری زمین در شهر کاکی اتفاق افتاد، همین روند را در سایر شهرستان‌ها که امکان واگذاری زمین باشد ادامه خواهیم داد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زمین و  تسهیلات بانکی در اختیار جوانان برای خانه‌دار شدن قرار خواهیم داد، گفت: در مورد تعداد خانه‌هایی که در استان بوشهر تا آخر سال ساخته خواهد شد، سهم ما هر سال حدود ۱۱هزار واحد مسکونی است که در حال حاضر حدود ۱۳ هزار واحد آن را شروع کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: دوره ساخت عملا دو سال به طول می‌انجامد، ما باید سهم دو سال را در یک سال شروع کنیم بنابراین ما وقتی به عدد ۲۲ هزار واحد مسکونی در یک سال رسیدیم می‌توانیم ادعا کنیم که هر سال ۱۱ هزار واحد مسکونی را میتوانیم تمام کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر نیز با اشاره به تسریع در طرح ملی نهضت ملی مسکن خاطر نشان کرد: از زمستان گذشته تاکنون غیر از ساخت واحدهای مسکونی تفاهمنامه‌های ساخت مسکن منعقد شده است.

محمد هادی رستمیان واگذاری زمین به متقاضیان در شهرهای کوچک استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: واگذاری زمین در راستای عدالت محوری اجرایی شده و اراضی با تفکیک اصولی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه زمین در شهرهایی که محدودیت اراضی وجود ندارد به جوانان واگذار می‌شود خاطر نشان کرد: از هفته گذشته واگذاری زمین در شهرهای استان بوشهر به جوانان آغاز شده است و امشب در دومین شهر استان بوشهر این مهم محقق شد.

رستمیان اضافه کرد: در هفته دولت یک‌هزار قطعه زمین به متقاضیان در شهرهای استان بوشهر واگذار می‌شود تا همسو با طرح نهضت ملی مسکن ساخت منازل ویلایی توسط جوانان اجرا شود.

سید محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: از سال قبل بنا به برنامه اجرایی دولت و وزارت راه و شهرسازی نسبت به ثبت‌نام از متقاضیان مسکن همچون سطح کشور اقدام کردیم که تاکنون بالغ بر ۵۵ هزار نفر از هم استانی‌های در سامانه ثبت‌نام کردند و بالغ بر ۴۲ هزار واحد مسکونی زمین در سطح استان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر عنوان کرد: در چهار ماه اخیر برنامه‌ریزی و اهدافمان بر اساس ساخت توسط دستگاه‌های متولی بود اما با دستور استاندار و در راستای بحث عدالت محوری و توانمندسازی اقشار مختلف و به‌ویژه زوج‌های جوان نسبت به رویکردمان در اکثر شهرهای استان که ظرفیت زمین داشتیم، این امکانات وجود داشت که بتوانیم زمین را به صورت انفرادی در اختیار متقاضیان نهضت ملی مسکن و بویژه زوج‌های جوان قرار دهیم.

وی افزود: تاکنون در سه محور پروژه‌های ۹۹ساله روستایی و خودمالکی بالغ بر ۱۳ هزار واحد مسکونی عملیات اجرایی آن‌ها را شروع کردیم که متناسب با تقاضایی که وجود دارد و استقبالی که مردم خواهند داشت به صورت نامحدود بررسی ظرفیت اراضی که خواهیم داشت.

دستغیبی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن در دو بخش ۹۹ساله و خودمالکی انجام می‌گیرد، بیان داشت: خودمالکی ظرفیتی است که دولت ایجاد کرده است و همه هم‌استانی‌ها، اهالی شهر کاکی و شهرستان دشتی که دارای ملک مسکونی شخصی هستند می توانند متناسب با میزان واحدی در پروانه ساختمانی بگیرند و تسهیلات ساخت ۳۰۰ میلیونی از طریق بانک‌های عامل در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: بحث دوم اجاره ۹۹ساله بود که در دو روش ساخت توسط دستگاه‌های متولی است که توسط راه و شهرسازی، بنیادمسکن در شهرهای جدید در استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در طرح واگذاری انفرادی به هر خانوار حداقل حدود ۱۸۰ متر زمین که در هر شهر متناسب با ارزش ملک، زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و این اراضی قاعدتا ارزش افزوده‌ای که خواهد داشت ظرفیت و انگیزه‌ای برای مردم و ساکنین ایجاد خواهد کرد که در آینده بتوانند با استفاده از این زمین نسبت به تامین مسکن فرزندانشان نیز اقدام نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در هفته‌های آتی در دیگر شهرستان‌های استان با حضور استاندار و مسئولین استانی و شهرستانی طرح واگذاری انفرادی نسبت به پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دولت محترم پیش خواهیم برد.

محمدرضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز بیان داشت: اداره کل ثبت اسناد و املاک در راستای دستور مقام ریاست عالی جمهوری و همچنین ریاست عالی قوه قضائیه در راستای نهضت تولید مسکن، اداره ثبت اسناد شهرستان دشتی در یک اقدام جهادی ۸۳ سند مالکیت که به مساحت ۲۲ هکتار بوده است را کمتر از ۶ ماه صادر نمودیم.

بزرگمهر افزود: اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دشتی آمادگی لازم را دارد در راستای تعویض صدور اسناد دفترچه‌ای و همچنین سندهای مالکیتی که اسناد عادی دارند، در کمترین زمان ممکن این اقدام را با همکاری بنیادمسکن انجام دهد و نیاز به مراجعه حضوری مردم نیست.

وی همچنین عنوان کرد: نماینده شورا و بخشدار و دهیاران پرونده‌های مردم را جمع آوری کنند، و اداره ثبت صدور سند دفترچه‌ای را با کمترین هزینه انجام خواهد داد و در رابطه با اسناد اراضی کشاورزی آمادگی لازم را داریم که با کمترین هزینه سندهای کشاورزی را بصورت سند حدنگار انجام دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول