اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ: ما کشور در حال افول هستیم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فیلمی که به سبک ویدئوهای تبلیغاتی ساخته شده از آمریکا به عنوان «کشور در حال افول» یاد کرده است.

ترامپ: ما کشور در حال افول هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ویدئویی که به سبک ویدئوهای تبلیغات انتخاباتی ساخته شده از آمریکا به عنوان «کشور در حال افول» یاد کرده است.

ترامپ در این ویدئو می‌گوید: «ما کشور در حال افول هستیم. ما کشور در حال شکست هستیم. ما کشوری هستیم که بالاترین نرخ تورم را در بیش از ۴۰ سال گذشته داشته است.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه به افزایش هزینه سوخت در آمریکا بعد از وقوع جنگ اوکراین هم اشاره کرده است. او می‌گوید: «ما کشوری هستیم که بالاترین هزینه انرژی در طول تاریخ را داریم و دیگر از لحاظ ذخائر انرژی، خودکفا یا قدرت مسلط نیستیم، در حالی که همین دو سال پیش چنین بودیم.»

او در ادامه به گزارش‌ها درباره درخواست جو بایدن از عربستان سعودی و ونزوئلا برای نفت هم اشاره کرد. ترامپ می‌گوید: «ما کشوری هستیم که برای نفت به عربستان سعودی و ونزوئلا التماس می‌کنیم.»

در حالی که توافقات خروج آمریکا در افغانستان در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ مذاکره شده بود، او در ادامه این کلیپ می‌گوید: «در افغانستان تسلیم شدیم و پشت سرمان اجساد سربازان و شهروندانمان و بهترین تجهیزات نظامی‌مان به ارزش ۸۵ میلیارد دلار را جا گذاشتیم.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اضافه می‌کند: «کشوری هستیم که به روسیه اجازه داد کشوری به نام اوکراین را ویران کرده و صدها هزار نفر را بکشد.»

ترامپ به بازرسی اخیر اف‌بی‌آی از عمارتش در ایالت فلوریدا هم اشاره کرده است: «ما کشوری هستیم که در یک اقدام بی‌سابقه نیروهای مجری قانون را به سلاحی در برابر احزاب سیاسی مخالف تبدیل کرده‌ایم. کشوری هستیم که دیگر مطبوعات آزاد و منصف نداریم. اخبار جعلی تنها چیزی است که سهمتان می‌شود.»

ترامپ در ادامه در حالی که تصویر موجود در ویدئو تعلیق حساب کاربری‌اش در توییتر را نشان می‌دهد می‌گوید: «کشوری هستیم که آزادی بیان در آن دیگر مجاز نیست. جرم و جنایت بیدار می‌کند، اقتصاد رو به فروپاشی است و در سال ۲۰۲۱ آدم‌های بیشتری نسبت به ۲۰۲۰ بر اثر کووید فوت کردند.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول