اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برای مددجویان تحصیلکرده در حوزه استخدام امتیازاتی پیش‌بینی شود

امام جمعه شهر قروه گفت: برای نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه استخدام، جذب و معرفی به واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و معادن باید امتیازاتی قائل شد.

برای مددجویان تحصیلکرده در حوزه استخدام امتیازاتی پیش‌بینی شود

باید برای نخبگان و تحصیلکردگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) امتیازاتی قائل شد

حجت‌الاسلام عابدین رستمی در حاشیه بازدید مشاور کمیته امداد امام خمینی کشور از فعالیت‌های این نهاد در قروه در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار کرد: باید برای افراد عادی از نظر سطح سواد زیرپوشش نهاد کمیته امداد به واحدهای تولیدی عمده رایزنی کرد و در اولویت قرار بگیرند چرا که با این اقدام خانواده کمیته امداد کوچکتر می‌شود و هزینه‌های آن پایین می‌آید.

امام جمعه شهر قروه گفت: برای نخبگان و تحصیلکردگان دانشگاهی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه استخدام، جذب و معرفی به واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها و معادن باید امتیازاتی قائل شد.

به گفته وی، اشتغال خانواده‌ها از قبیل زنان و دختران لازم است چرا که یکی از مسائل در کمیته امداد ایجاد اشتغال است تا خانواده‌ها به خودکفایی برسند.

حجت‌الاسلام رستمی در ادامه از مشاور امور بانوان کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خواست این امر بازنگری شود چرا که افراد زیرپوشش می‌ترسند کار کنند و مزایا قطع بشود و به دنبال اشتغال نروند و به تولید ضربه بزنند باید به آنها امنیت بدهیم اگر کار و اشتغال ایجاد کردید هنوز زیرپوشش این نهاد هستید تا زمانی که خود طرف نخواهد.

وی در ادامه پبشنهاد کرد: در کنار مراکز نیکوکاری، مرکز تسهیل گری ازدواج شکل بگیرد تا از طریق کمک‌های خیرین پرونده‌هایی برای کمک و واسطه در اصل ازدواج از قبیل کمک هزینه نقدی برای پسران و تهیه جهیزیه برای دختران شکل بگیردذ.

امام جمعه شهر قروه با بیان اینکه باید در حوزه حمایت از فرزندان متولد شده زیرپوشش این نهاد نگاه ویژه وجود داشته باشد، گفت: باید به استان کردستان نگاه ویژه‌ای داشته باشیم چرا که کردستان استانی غیربرخوردار است.

وی همچنین اذعان کرد: برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد که استعداد مالی ندارند منازل سازمانی (شهری و روستایی) احداث شود و در اختیار آنها قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها از قبیل خانم هایی که تنها زندگی می کنند یا تعداد اعضای خانواده کمتری دارند می توان رهن یا اجاره مسکن پرداخت کرد،گفت: یکی از آسیب‌هایی که در این حوزه وجود داشت این بود پول رهن یا اجاره رهن در جای دیگر هزینه می‌شد بنابر این لازم است خود کمیته امداد طرف قرداد با موجر و صاحب خانه باشد و از طرف دیگر با گرفتن تعهدات محکم، حمایت ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/2330/76

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول