اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

امام‌جمعه رشت: «خیام» نماد اراده جوانان ایرانی

به گفته امام‌جمعه رشت بدخواهان ایران اسلامی همیشه با القای ناامیدی از ناتوانی ایران سخن می‌گفتند اما امروز وقتی قدرت ایران را می‌بینند بهانه‌تراشی می‌کنند، درصورتی‌که حضور در فضا قدرت برای کشور محسوب می‌شود و ما باید تلاش کنیم که این قدرت را افزایش داده و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

امام‌جمعه رشت: «خیام» نماد اراده جوانان ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با بیان اینکه ایجاد بنگاه‌های کوچک تولیدی در رشد و شکوفایی اقتصاد هر کشور نقش به سزایی داشته و آثار تخریبی کم دارد، اظهار کرد: البته این نظریه اقتصادی مخالفانی دارد چراکه برخی‌ها معتقدند که تنها بنگاه‌های اقتصادی کلان می‌تواند اقتصاد را پویا کند.

 وی با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک اقتصادی هم می‌تواند اقتصاد را پویا کرده و آثار تخریبی کمتری دارد، گفت: سازمان صنعت و معدن، جهاد سازندگی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک فناوری می‌توانند در رشد بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش‌آفرین باشند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به سالروز جدا کردن بحرین از ایران توسط شاه نابخرد ایران به درخواست انگلیسی‌ها خاطرنشان کرد: خلیج‌فارس که بیش از ۱۰ هزار سال به نام فارس معروف بود با اقداماتی نابخردانه ازجمله جدا کردن بحرین از ایران که روزی استانی از کشور ما بود و امروز بلای جان مسلمانان شده بستر جعل نام‌های دیگر را فراهم کردند.

فلاحتی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه غزه که مقاومت جوانان فلسطینی درماندگی صهیونیست‌ها را آشکار کرده است، افزود: سالروز بازگشت جوانان عزیز ایرانی که در اسارت رژیم بعث عراق متحمل رنج و درد بود تبریک و تهنیت میگوییم و قدردان مجاهدت این عزیزان هستیم.

وی با اشاره به ساخت هشتمین ماهواره ایران به نام خیام که عمده‌ترین فعالیت آن نظرسنجی از راه دور است، تصریح کرد: از سازمان فضایی جمهوری اسلامی و جوانان ایرانی که با دانش و توانمندی خود چنین دستاوردی را متوجه ایران کردند تقدیر می‌کنیم این ماهواره ساخته‌شده تا منابع آبی کشور، حوادث طبیعی، مخاطرات محیط‌زیست، اکتشاف معدنی، مرزبانی کشور، ساخت‌وسازهای غیرمجاز و جنگل خواری‌ها را پایش کند.

فلاحتی با بیان اینکه بدخواهان برای به حاشیه بردن این دستاورد بزرگ جوانان ایرانی، این موشک را منتسب به روسیه می‌کنند چراکه از پایگاه قزاقستان استفاده شده است، گفت: این روال عادی بوده و به دلیل کاهش هزینه‌ها از پایگاه قزاقستان استفاده شده اما همه دستاورد آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه بدخواهان ایران اسلامی همیشه با القا ناامیدی از ناتوانی ایران سخن می‌گفتند اما امروز وقتی قدرت ایران را می‌بینند بهانه‌تراشی می‌کنند، افزود: حضور در فضا قدرت برای کشور محسوب می‌شود و ما باید تلاش کنیم که این قدرت را افزایش داده و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای جوانان ایرانی مایه افتخار کشور و جمهوری اسلامی است که بدخواهان آن‌ها را نادیده می‌گیرند، تصریح کرد: امسال به‌ویژه بعد از کرونا مردم در ایام سوگواری محرم، عاشورایی حرکت کردند و عرض ارادت به ساحت مقدس سیدالشهدا علیه‌السلام داشتند، باید بابت زیست در این دوره از تاریخ که نام حسین (ع) بر دنیا طنین اندازه است خدا را شاکر باشیم.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی با قدرت در دنیا نقش‌آفرینی کرده و شاخ آمریکا را درهم‌شکسته است، بیان کرد: آمریکایی‌ها معتقدند دو قدرت نوظهور چین و روسیه در کنار جمهوری اسلامی ایستادند و بر دنیا سایه افکنده‌اند روسیه را جنگ درگیر کردند تا بتوانند دنیا را متوجه ایران کنند و همین شیوه علیه چین انجام می‌دهند.

به گفته فلاحتی در گذشته همه معتقد به یکپارچگی چین بوده و امروز همان شیوه بر روسیه را بر چین انجام دهند تا هم به‌مانند جنگ روسیه سلاح بفروشند و هم آن‌ها را درگیر کنند و مانع ابرقدرتی چین شوند و با توجه به اینکه چین ادعای ابرقدرتی اقتصادی در آینده را کرده آمریکا با دخالت می‌خواهد مانع ابرقدرتی آن‌ها شود.

به گزارش فارس، نمازگزاران بین نماز جمعه و نماز عصر برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول