اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دور بعدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور «کرمان» اولویت باشد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: ما انتظار داریم در دور بعدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور کرمان در رتبه اول قرار گیرد.

دور بعدی سفرهای استانی رئیس‌جمهور «کرمان» اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در جلسه شورای اداری کوهبنان اظهار کرد: سفر استانی ریاست جمهوری با هدف دیدار و گفت‌وگو با مردم و شنیدن خواسته‌ها و نقطه نظرات مردم بوده و در مرحله دوم دیدار با مدیران اجرایی است.

وی خاطر نشان کرد: منابع کشور محدود است و با تجمیع منابع ملی و منطقه‌ای باید کار را به پیش ببریم تا به نتیجه برسیم.

وجود فقر و محرومیت در کنار معادن کوهبنان

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان گفت: کوهبنان شهر دینی و مذهبی است که مزین به بام فرهنگی استان کرمان و شهر شهید پرور است در حالی که فقر و محرومیت در کوهبنان با وجود معادن به چشم می‌خورد که نیاز به عنایت ویژه دولت محترم است.

امام جمعه کوهبنان گفت: جاده کوهبنان به زرند باید احداث شود که هم فاصله کمتر و هم مردم با امنیت بهتری مسیر را طی خواهند کرد.

 عفت شریعتی‌کوهبنانی با اشاره به اینکه بار دوم است که معاون محترم ریاست جمهوری به شهرستان کوهبنان سفر کرده است، اظهار داشت: کوهبنان بام فرهنگی کرمان است با پشتوانه علمی، معرفتی و دینی در حالی که ظرفیت‌های بارز و نهفته در عرصه‌های مختلف دارد.

شریعتی‌کوهبنانی گفت: امروز از مهمترین مسائل کوهبنان راه مواصلاتی کوهبنان به زرند است، در حالی که جاده فعلی باریک با خطرات فراوان متعلق به قبل از انقلاب است که نیاز به سامان‌دهی دارد که ۳۰ کیلومتر جاده کوتاه‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: آب کوهبنان بعضی از طریق قنوات است که انتقال آب خلیج فارس به کوهبنان ضروری است، استخر کوهبنان سال‌هاست که مانده و نیاز به اعتبار خاص برای تکمیل دارد.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: ما انتظار داریم در دور بعدی سفرها کرمان در رتبه اول قرار گیرد. مردم کرمان شناسنامه معرفتی خود را مزین به نام سردار دل‌ها می‌دانند که نیاز به توجه ویژه دارد تا زمینه برای حضور مسافران و زائران قبر سردار دل‌ها فراهم شود.

ضرورت تخصیص اعتبار تکمیل جاده جدید کوهبنان

در ادامه مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان اظهار کرد: در هفتم مرداد سیل تعدادی از روستاهای شهرستان کوهبنان را تخریب کرد و خساراتی به منازل، راه‌های ارتباطی، قنوات، ابنیه‌ها، معدن هشونی غربی و ... وارد کرد.

توکلی با بیان اینکه در معادن زغال سنگ شهرستان ۲۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند، افزود: جاده جدید کوهبنان به طول ۳۵ کیلومتر در حال احداث است که برای تکمیل نیاز به ۹۰۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

سامان‌دهی گلزار شهدای بخش طغرالجرد، ارتقای مرکز بهداشتی درمانی کیانشهر به شبانه‌روزی، حضور  مستمر و دائمی پزشکان متخصص در بیمارستان افضل‌الدین ابوحامد کوهبنانی، کمبود نیروی اداری در مرکز بهداشت و بیمارستان کوهبنان، اختصاص دو دستگاه آمبولانس به کوهبنان و اختصاص آمبولانس ویژه کوهبنان، تجهیز اتاق عمل بیمارستان ، مجهز کردن آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن و روز، اختصاص دستگاه دیالیز، برگرداندن چارت سازمانی درمانگاه کیانشهر، احداث داروخانه و بخش در جوار بیمارستان از جمله درخواست‌های مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام ۸۰۰۱۲/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول