اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مقامات انگلیس به مردم در خصوص کم آبی

با فراگیرشدن خشکسالی در اروپا، مقامات انگلیس در روزهای اخیر تقریبا هر روز زنگ خطر را درباره عواقب خشکسالی به صدا در آورده و چشم به آسمان دوخته‌اند تا مگر بارش باران به داد این کشور برسد.

هشدار مقامات انگلیس به مردم در خصوص کم آبی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنگونه که رسانه دیلی میل انگلیس نوشت، بزرگترین شرکت تامین آب این کشور در پی اعلام رسمی خشکسالی در چندین بخش انگلیس و قطع آب تعداد زیادی از مردم این کشور هشدار تندی را خطاب به مصرف کنندگان آب صادر کرده است.

دیلی میل نوشت، با تداوم گرمای شدید در انگلیس این کشور از ماه ژوئن تا کنون به ندرت یک قطره از بارش باران را دیده است.

شرکت تامین آب «تیمز واتر» قصد اعلام محدودیتهایی برای مصرف آب مخصوص شستشو و آبیاری برای مشتریانش را داشته و به مشتریانش در حوزه های شمال لندن، آکسفوردشایر و سوری پیامک ارسال کرده و به آنها در مورد کم شدن فشار و قطع آب و اجرای طرح توزیع آب بسته بندی و جیره بندی شده در صورت لزوم هشدار داده است.

دیلی میل در ادامه این مطلب همچنین درباره تبعات نشتی ها و ترکیدگی ها در شبکه های آبرسانی و تصفیه آب در چندین منطقه انگلیس می نویسد از جمله اینکه «مشکلات فنی» در  بخش تصفیه آب در شهر سوری که تامین کننده آب 8500 ملک در این منطقه است سبب شده که مقامات در میان ساکنان منطقه آب معدنی به جهت استفاده برای آشامیدن، پخت و پز و شستشوی دست توزیع کنند.

شرکت آب رسانی تیمز واتر که 15 میلیون مشتری در انگلیس دارد در پیامکی به این مشتریان که توسط دیلی میل گزارش شد نوشته است: «تقاضا برای آب در سطح محلی در بالاترین حد خود قرار دارد، بنابراین ممکن است شما در تامین آب با مشکل مواجه شوید.»

همچنین مقامات به ساکنان شهر سوری اعلام کردند: «ما یک ایستگاه توزیع آب بسته بندی شده برای کسانی که موقتا به آنها نیاز دارند باز کرده ایم. این آب برای استفاده ضروری است. لطفا ملاحظه کار باشید و بیش از آنچه نیاز دارید مصرف نکنید.»

ساکنان نواحی لندن، جنوب غرب، جنوب و مرکز و شرق انگلستان رسما به عنوان مناطق درگیر وضعیت خشکسالی اعلام شده‌اند و از ساکنان آنها خواسته شده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به نوشته دیلی میل چنانچه در هفته های آینده در انگلیس باران نبارد، میلیون ها نفر ممکن است مشمول ممنوعیتهایی نظیر ممنوعیت شستشوی خودرو، ساختمانها و پنجره ها شوند و جیره بندی های بیشتر و گسترده تری برای خانوارهای انگلیس اعمال شود.

 پیشتر رویترز گزارش داد، مقام‌های انگلیس روز جمعه رسماً  خشکسالی را در بخش‌هایی از این کشور همراه با اجرای محدودیتهایی جدید برای مصرف آب مصرفی خانواده‌‌ها اعلام کردند.

خبرگزاری رویترز نوشت با تداوم آب و هوای گرم و خشک شدید در کشورهای اروپایی نظیر فرانسه و انگلیس، آتش سوزی های جنگلها و مراتع و  فشار به زیرساختها برای این کشورها مساله ساز شده است. 

سازمان محیط زیست دولت انگلیس اعلام کرد: این دوره خشکسالی که اولین بار در انگلستان از سال 2018 تا کنون اتفاق می افتد، شرکتهای تامین آب را به سختگیری برای مدیریت تاثیر این آب و هوای خشک بر مصرف آب کشاورزان و محیط زیست از جمله با وضع محدودیت بر مصرف آب وا داشته است.

استیو دابل، وزیر آب در دولت انگلیس، پس از یک نشست «گروه ملی خشکسالی» دولت این کشور گفت: «همه شرکت‌های حوزه تامین آب به ما اطمینان داده‌اند که منابع ضروری هنوز سالم هستند و ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که وظیفه آنها حفظ این منابع است.»

او ادامه داد: «ما بهتر از هر زمان دیگری برای مدیریت وضعیت در دوره‌های آب وهوای خشک آماده‌ایم، اما به رصد دقیق اوضاع ادامه خواهیم داد... و اقدامات بیشتری را در صورت لزوم انجام خواهیم داد.»

انگلیس ماه گذشته میلادی خشک‌ترین ماه جولای در حدود 90 سال گذشته را تجربه کرد؛ ماهی که در آن دمای هوا در این کشور برای اولین بار از مرز 40 درجه سانتیگراد گذشت و این وضعیت انگلیسی ها را به تمرکز مجدد بر تأثیرات تغییرات آب و هوایی واداشت.

اداره هواشناسی انگیس نیز اعلام کرد بخش‌هایی از انگلیس و ولز اکنون بر چند روز پی در پی درگیر «گرمای شدید» بوده اند و بسیاری از مناطق اکنون در شرایط درگیر شدن با موج گرما هستند  و مقامات مسئول انگلیس هشدار جداگانه «خطر تاثیر گرما بر سلامت» را تا روز سه‌شنبه تمدید کردند.

این موج گرمای شدید در انگلیس احتمالا تا روزهای آینده ادامه خواهد داشت و اداره هواشناسی این کشور برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بارش شدید باران و رعد و برق با احتمال ایجاد سیل را پیش بینی کرده است.

بسیاری از اروپایی ها چندین هفته است با گرمای شدید دست به گریبان هستند و این پدیده باعث وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده و کاهش سطح آب در رودخانه‌های اصلی در این کشورها شده است.

موج گرمای ماه گذشته میلادی در انگلیس نیز باعث به هم خوردن تنظیم خطوط ریلی، ذوب شدن کف باندهای فرودگاه و ده ها مورد آتش سوزی در مراتع شد و در نتیجه پرکارترین هفته را برای سازمان آتش نشانی لندن از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون رقم زد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول