اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پاسخ به چند سوال در خصوص پروژه مسکن ملی البرز

طرح نهضت ملی مسکن فقط برای بومی‌ها و داشتن پنج سال سابقه سکونت جزو شرایط است و کسانی که رد درخواست شده‌اند شرایط پنج سال سکونت را نداشته‌اند.

پاسخ به چند سوال در خصوص پروژه مسکن ملی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسکن ملی نام دیگر پروژه مسکن مهر است که زمین این پروژه توسط دولت تامین می شود تا با شرایط ویژه و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با مسکن مهر، نحوه نام نویسی و شرایط آن به طور کامل آشنا شوید.

طرح مسکن ملی چیست ؟

طرح مسکن ملی، در جهت تکمیل شدن پروژه مسکن مهر در سال گذشته شروع شد. این طرح شامل ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است که ۲۰۰ هزار واحد آن در شهرهای جدید و با مشارکت بخش خصوصی و همچنین ۱۰۰ هزار واحد آن در مناطقی با، بافت فرسوده و توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد دیگر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. این طرح در ابتدا از استان کرمان کلید خورد و از ۱۸ آبان ماه سال ۹۸ دوره دوم ثبت نام در ده استان دیگر آغاز شد. در این طرح از مسکن ملی دیگر خبری از ساختمان‌های بلند و تعداد واحدهای زیاد نیست و قرار است واحدها نهایت در ۷ طبقه ساخته شود.

تفاوت موقعیت محلی مسکن ملی با مسکن مهر چیست ؟

یکی از بزرگترین مشکلات مسکن مهر، موقعیت محلی آن بود که از اراضی خارج شهرها استفاده می‌شد. و به دلیل عدم وجود زیر ساخت‌های لازم برای زندگی و نداشتن امکانات رفاهی قابل قبول برای زندگی باعث شد تا هزینه های سنگینی بابت زیر ساخت‌های اصلی، امکانات رفاهی و ... را دولت بپردازد. اما در طرح ملی مسکن هدف مکان یابی درون شهرهاست. و در این طرح دیگر ساختمان های بلند با واحد های تعداد زیاد ساخته نمی شود. طبق اعلام کارشناسان تعداد طبقات طرح مسکن ملی در نهایت ۷ طبقه خواهد بود.

از پروژه مسکن ملی در البرز چه خبر؟

امیر جاوید پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در حاشیه بازدید از پروژه مسکن ملی در فردیس، در جمع اصحاب رسانه، گفت: در بحث نهضت ملی مسکن، استانداری البرز در کنار اداره کل راه و شهرسازی تعامل زیادی دارند و اقدامات ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه البرز استانی با وسعت کم و تراکم جمعیت بالا است، توضیح داد: همین محدودیت‌ها باعث شده بود که در بحث تخصیص زمین برای طرح نهضت مسکن با مشکلاتی مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: علی رغم این مشکلات در مجموع ۶۵۶ زمین برای این طرح در استان در نظر گرفته شده که بنا است ۸۵ هزار مسکن در آنها ساخته شود.

این مقام مسؤول تاکید کرد: از انتهای سال ۹۸ تا چند روز گذشته، حدود ۲۳۰ هزار ثبت نامی برای طرح نهضت مسکن در البرز داشته‌ایم که از این تعداد حدود ۱۳۰ هزار نفر حائز شرایط هستند.

وی اظهار کرد: از حائزین شرایط، ۲۰ هزار نفر تایید نهایی و برای ۱۰ هزار نفر از آنها حساب باز شده و ۷۵۰۰ نفر از آنها هم واریزی داشته‌اند.

جاوید پور ادامه داد: تا کنون عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در البرز آغاز شده، گفت: هنوز عده‌ای متقاضی وجود دارد که به نوعی از ثبت نام جامانده‌اند و با برنامه‌ریزی، به زودی ثبت نام مجددی برای آنها صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در تمام پروژه‌های مسکن ملی، تجارب منفی و مثبت مسکن مهر لحاظ شده و امیدواریم مردم از این واحدهای مسکونی جدید رضایت داشته باشند.

وی گفت: قبل از اجرای این طرح جوانب لازم دیده شده و با دستگاه‌های خدمت رسانی همفکری لازم صورت گرفته تا در تامین آب، گاز، برق و ... این واحدها با مشکل مواجه نشود.

علت رد درخواست مسکن ملی چیست؟

رضا خالقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، در حاشیه بازدید از طرح نهضت ملی مسکن استان البرز با اشاره به جدیت این اداره برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن گفت: افراد بومی واجد شرایط فقط از مزایای این طرح برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: پروژه ۴۸۰ واحدی مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان فردیس با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای متقاضیان احداث و تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: پیش از این یک قطعه زمین برای ساخت مسکن متقاضیان در فردیس اختصاص یافته بود که با توجه به مشکل ثبتی زمین دیگر از املاک اداره کل راه وشهرسازی استان جایگزین آن شد.

خالقی گفت: هر بلوک مجتمع مسکونی ۴۸۰ واحدی فردیس در ۱۲ طبقه ساخته می‌شود که الزامات ایمنی در آنها رعایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن فقط برای بومی‌ها و داشتن پنج سال سابقه سکونت جزو شرایط است و کسانی که رد درخواست شده‌اند شرایط پنج سال سکونت را نداشته‌اند.

مدیریت شهری فردیس پای کار اجرای طرح ملی مسکن است

در ادامه این بازدید سرپرست شهرداری منطقه یک شهرداری فردیس هم گفت: برای رفع موانع و تسریع در انجام این پروژه مدیریت شهری فردیس با تمام امکانات پای کار آمده است .

حمیدرضا عسکری اظهار کرد: شهرداری از ابتدای شروع کار در تهیه و صدور نقشه ساخت این واحدهای مسکونی و پیش بینی الزامات همراهی و همکاری لازم داشته است تا در کمترین زمان ممکن ساخته شود.

وی تاکید کرد: با تمام ظرفیت کارشناسی مدیریت شهری فردیس، نظارت لازم بر ساخت این واحدها در ابعاد ایمنی و کیفی انجام خواهد شد تا پروژه طبق استاندارد ایمنی پیش برود.

عسکری گفت: پروژه ۴۸۰ واحدی فردیس در هسته مرکزی شهر قرار گرفته و ساکنان آینده این پروژه دسترسی لازم به مراکز تفریحی ، آموزشی ،خدماتی و درمانی خواهند داشت.

شانس خانه دار شدن در این طرح چقدر است ؟ 

در پروژه مسکن ملی ۵۰ تا ۶۰ درصد از واحد های مربوط به سازنده و ۳۰ الی ۴۰ درصد هم مربوط به دولت است. متقاضیان دارای شرایط بعد از ثبت نام و تکمیل نمودن مدارک در ابتدا هنگام بستن قرارداد باید ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند. ۲۵ درصد از مبلغ را در پایان مرحله اسکلت، ۲۵ درصد دیگر را در پایان سفت کاری، ۲۰ درصد در زمان نازک کاری و ۱۵ درصد باقی مانده را هنگام تحویل کلید باید پرداخت کنند. با توجه به پرداخت اقساط بالای این طرح به نظر می‌رسد شانس خانه دار شدن قشرهای کم درآمد در طرح مسکن ملی بسیار محدود باشد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول