اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حسینی: دولت مردمی، عدالت‌محور و به دنبال محرومیت‌زدایی است

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت مردمی در کنار مردم و از جنس مردم است، اظهار داشت: رویکرد محوری دولت مردمی، عدالت محوری و محرومیت زدایی است.

حسینی: دولت مردمی، عدالت‌محور و به دنبال محرومیت‌زدایی است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان ارزوئیه شرکت کرد، با اشاره به محرومیت‌های متعدد برخی از مناطق استان کرمان گفت: دولت با اراده جدی تلاش می‌کند تا تغییر و تحولی در سراسر استان و به ویژه مناطق محروم از جمله ارزوئیه ایجاد شود.

حسینی با اشاره به مشکلات و کمبودهای گسترده مناطق مختلف کشور اظهار داشت: امروز انتظارات از دولت مردمی زیاد است و از  زمانی که آیت‌الله رئیسی سکان اجرایی کشور را در دست گرفته امید مردم برای رفع مشکلاتشان افزایش یافته و همه توقع و انتظار دارند که دولت تمامی مشکلات آنان را برطرف کند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگرچه گرفتاری ها و مشکلات انباشته شده فراوانی از گذشته وجود دارد اما با توجه به رویکرد عدالت محوری و  محرومیت زدایی، دولت سیزدهم مصمم است مشکلات و نگرانی های مردم را یکی پس از دیگری و با اولویت بندی برطرف کند.

حسینی با اشاره به کمبودهای موجود در شهرستان ارزوئیه خاطرنشان کرد: حدود یک دهه از شهرستان شدن این منطقه می‌‌گذرد اما هنوز امکانات و الزامات اجرایی لازم در این شهرستان به طور کامل ایجاد نشده است و لازم است با اهتمام جدی تری کمبودهای این شهرستان برطرف شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود:  البته لازم است مسئولین محلی نیز با عزم و اراده جدی تر و تلاش مضاعفی در مسیر رفع مشکلات گام بردارند. دولت سیزدهم دولت مردمی و از جنس مردم و در کنار مردم است و در همه حوادث بلافاصله با مردم همراه می‌شود و اهل تجمل و ریخت و پاش هایی که درگذشته وجود داشت  و به اعتماد مردم آسیب زد، نیست. 

حسینی تاکید کرد: حیف و میل بیت المال، ریخت و پاش، تجمل و اشرافیگری و سوء استفاده های مختلف در این دولت جایی ندارد و اگر کوچکترین تخلفی مشاهده شود بلافاصله با قاطعیت با آن برخورد می‌شود.

حسینی با بیان اینکه دولت با انضباط مالی، تکمیل بسیاری از پروژه های نیمه تمام را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در گذشته برخی عنوان می کردند که کشور به بن بست رسیده و برای ایجاد گشایش، راهی جز تسلیم در برابر خواسته های غرب وجود ندارد و حتی در مقطعی اعلام کردند که نمی‌توانند حتی یک بشکه نفت به فروش برساند اما این دولت هم نفت می فروشد و هم مبالغ آن را به کشور  برمی‌گردد. ضمن اینکه  از ابتدای شروع به کار خود، ماهیانه ۱۰ الی ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسویه بدهی های گذشته پرداخت می‌کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی سال گذشته را بدون کسری و بدون استقراض از بانک مرکزی و انتشار پول بدون پشتوانه پشت سر گذاشت و همین مسیر را با قوت ادامه خواهد داد. دولت به نظرات کارشناسان و نمایندگان مردم احترام می گذارد و مردم اطمینان داشته باشند که دولت با روحیه جهادی و انقلابی مصمم است بر مشکلات غلبه کند.

حسینی با اشاره به سیاست خارجی فعال دولت اظهار داشت : عده ای مدعی بودند که نیروهای انقلابی زبان دنیا را بلد نیستند و فقط آنها بلدند که البته مردم نتیجه اش را هم  دیدند اما امروز دولت مردمی، سیاست تعامل حداکثری با همه کشورها به ویژه همسایگان را در پیش گرفته و در یک سال گذشته سطح روابط با این کشورها و سازمان‌های اقتصادی بین المللی و منطقه ای چندین برابر افزایش یافته است و این موضوع می‌تواند به افزایش صادرات و درآمدهای کشور و در نتیجه بهبود شرایط بیانجامد.

حسینی افزایش سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: نباید سرمایه گذار و کارآفرین در پیچ و خم های بروکراسی اداری گرفتار شود و همه باید کمک کنیم تا روند سرمایه گذاری در بخش های مختلف تسهیل شود.

حسینی در ادامه با اشاره به اهتمام دولت برای تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: دولت تاکنون حدود ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده و مبالغ آن را پرداخت کرده است و با اقداماتی که در بخش های مختلف انجام داده، هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

حسینی فعال کردن ظرفیت‌ ها و مزیت های استان کرمان را که تاکنون مغفول مانده برای پیشرفت و آبادانی این منطقه حائز اهمیت دانست و گفت: یکی از مزیت های استان کرمان، وجود معادن غنی در سطح استان است بنحوی که این استان را بهشت معادن ایران می نامند بی تردید با شناسایی و فعال کردن اینگونه ظرفیت ها می‌توان ضمن زدودن محرومیت از سطح استان، موجبات رفاه و آسایش مردم را فراهم کرد.

حسینی همچنین با اشاره به اهمیت ترانزیت کالا و خدمات و اتصال شهرها به یکدیگر اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی ارزوئیه جاده‌های مواصلاتی که لازم است مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

در این مراسم فرماندار، امام جمعه و  نماینده مردم ارزوئیه در مجلس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت شهرستان در بخش های مختلف، مشکلات و نیازهای اساسی در زمینه بازسازی و تعریض جاده‌های مواصلاتی، بهسازی شبکه های آبیاری و توجه به زیرساخت ها مطرح کردند.

انتهای پیام/ ت 36

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول