اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بر بازنگری در نظام فنی و مهندسی ساختمان تاکید کرد و گفت: نظام فنی مهندسی و ساختمان باید به نظام واحد تبدیل شود تا بستر برای یکپارچه‌سازی نظام فنی و اجرایی طرح‌های عمرانی فراهم شود.

بازنگری در نظام فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد رحمتی ظهر امروز در پنجمین نشست شورای فنی استان اظهار داشت: نظام فنی اجرایی کشور برای دوره عادی طراحی شده و امروز به لحاظ وضعیت اقتصادی و  نظام پرداخت با مسائل و مشکلاتی مواجه است که باید این نقیصه به صورت اساسی و ریشه­‌ای حل شود.

وی افزود: قانون نظام مهندسی به اندازه کافی در کشور اجرایی نشده و باید به سمت تکامل و پیشرفت در این عرصه حرکت کنیم.

رئیس امور نظام فنی و اجرایی، مشاورین و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه گفت: در حوزه نظام فنی اساس کار ما همکاری، همدلی و مشارکت با حفظ چارچوب‌هاست؛ این نظام هم دارای اختیارات قانونی زیاد و هم دارای محدودیت‌های فراوانی است که این مشکلات و محدودیت‌ها ما را در اصلاح امور متوقف نمی‌کند.

سیدجواد قانع‌فر ادامه داد: در اغلب موارد در تنظیم بخشنامه­‌ها و آیین‌نامه‌­ها، نظارت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها را در نظر می‌­گیریم، از این‌رو انتظار می‌رود سازمان مدیریت این موضوع را در استان برای ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی کند و از ظرفیت استان‌ها برای رفع چالش‌ها و مشکلات فرارو کمک خواهیم خواست.

وی یادآور شد: هدف ما توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی است، حوزه ساختمان و عمران چندین حرفه صنعتی را فعال می‌کند و به‌واسطه اثر مستقیم بر اشتغال، توسعه این بخش می‌تواند نقش بسزایی در رونق کسب‌وکار ایفا کند.

در این جلسه گزارش عملکرد شورای فنی استان در سال گذشته و جاری، برنامه‌­ریزی و انجام تمهیدات لازم برای حذف یا کاهش اجرای پروژه‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرائی غیرمتخصص و ناکارآمد در حوزه ساخت وساز، طرح پیشنهاد کارگروه پیمان و ضوابط فنی و اجرایی شورای فنی موضوع صدور الحاقیه به بند ج ماده ۵۳ شرایط عمومی پیمان با عنوان انجام داوری طرح‌های استانی و ملی استانی شده توسط شورای فنی استان ها، ایجاد ظرفیت‌های قانونی در ارزیابی کیفی از طریق پیش‌بینی امتیاز متناسب برای پیمانکاران و مشاوران بومی در فرآیند ارجاع کار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول