اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«پرچمِ در اهتزاز» روایت‌هایی از مسجد ارک در محرم به کتابفروشی‌ها رسید

کتاب «پرچمِ در اهتزاز»، روایت یک دهه از نخستین محرم کرونایی در مسجد ارک تهران، به‌قلم سمیه جمالی، توسط مؤسسۀ سلوک و انتشارات سوره مهر روانه بازار نشر شد.

«پرچمِ در اهتزاز» روایت‌هایی از مسجد ارک در محرم به کتابفروشی‌ها رسید

به‌گزارش خبرگزاری فارس، «پرچم در اهتزاز» نام تازه‌ترین محصول مؤسسه ‌هنری‌ رسانه‌ای سلوک به‌‌قلم سمیه جمالی است که توسط انتشارات سوره‌‌ مهر منتشر شده است. این کتاب شامل مجموعه‌روایتی پیوسته و منسجم از دَه شب عزاداری در اولین محرم کرونایی مسجد ارکِ تهران است.

سمیه جمالی نویسنده و روزنامه‌نگار و مدرس داستان‌نویسی است که پیش از این کتاب «زن رفت تا مترسک باشد» را نوشته است.
جمالی در«پرچم در اهتزاز»، راوی شب‌های عزاداری سالار شهیدان در هیأتِ «حسین‌جانِ» مسجد ارک است. او حضور مردم را روایت کرده است؛ مردمی که با وجود همه محدودیت‌ها، پرچم سیدالشهدا(علیه‌السلام) را برافراشته نگه‌داشتند و به شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم پای‌بند بودند.

این کتاب شامل ۱۱ فصل است. فصل اول، روایت نسبت نویسنده با محرم و هیأت «حسین‌جان» است. هریک از فصل‌های بعدی نیز به یکی از شب‌های دهه اول محرم ۱۳۹۹ اختصاص دارد.

در بخشی از فصل آغازین این کتاب می‌خوانیم:
«روزی که کوید ۱۹ جهان را فراگرفت و نسل ما تازه با مفهوم همه‌گیری از نزدیک و خارج از کتاب‌های تاریخ مواجه شد،اولین دغدغه بچه هیأتی‌ها شد: محرم. در صفحات مجازی خودشان نوشتند، در هیأت‌های شخصی‌شان ناله و شکوه کردند،شعر گفتند و متوسل شدند. ته حرف‌هایشان این بود که فرض ماه رمضان و شب‌های قدر را پای تلویزیون گذراندیم،با محرم چه کنیم؟ من خیال جمع می‌گفتم: بابا این‌ها چقدر بدبین‌اند. تا محرم هوا گرم می‌شود.دکترها قول داده‌اند در گرمای تابستان ویروس کرونا از بین برود. و هیچ نگران محرم بدون ارک نبودم. اصلاً ماه محرم بدون پسوند ارک برای من چیزی خارج از فرم طبیعی است؛ مثلاً فرض کنید انسان کبد نداشته باشد یا ریه.  ارک برای خانواده من یک فرهنگ است؛بخشی از جریان و سبک زندگی... »

انتشارات سوره‌مهر، «پرچم در اهتزاز» را در ۱۴۸ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از اینجا  تهیه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول