اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

میوه‌هایی برای درمان یبوست/ این داروها یبوست ایجاد می‌کنند

فوق تخصص گوارش گفت: مصرف داروهای اعصاب و داروهای ضدافسردگی و داروهایی که برای بیماران مبتلا به پارکینسون استفاده می‌شود یبوست را به همراه دارد. ما نمی‌توانیم داروهای این افراد را قطع کنیم. اگر با روش‌های معمول یبوست آنها برطرف نشود باید دارو استفاده کنند.

میوه‌هایی برای درمان یبوست/ این داروها یبوست ایجاد می‌کنند

محمود اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه یبوست معضلی است که می‌تواند انسان را از آغازین روزهای زندگی تا واپسین لحظات درگیر کند گفت: اگر فردی تا دوبار دفع در هفته  دفع داشته باشد یبوست ندارد اما اگر این تعداد دفع کمتر شود فرد یبوست دارد. تا دوبار دفع در هفته قابل قبول است.

وی افزود: یبوست باید علت‌یابی شود ولی معمولا نیاز به درمان جدی به ویژه در کودکان ندارد. در سنین بالاتر یبوست حتما باید بررسی شود. نوشیدن 8 لیوان آب در شبانه روز می‌تواند به رفع یبوست کمک شایانی کند و دیگر تغذیه است که با خوردن میوه‌هایی همچون آلو، انگور، گلابی، انجیر و سبزیجات و زیتون و روغن زیتون تا 80 درصد موارد به رفع یبوست کمک می کند.

اسحاق حسینی با تاکید بر اینکه فعالیت و تحرک بدنی می‌تواند در جلوگیری از یبوست نقش موثری داشته باشد: نبود تحرک موجب یبوست می‌شود. تحرک موجب تسریع حرکات دستگاه گوارش شده و دفع را آسان می‌کند. این افراد نیازی به  دارو نخواهند داشت.

وی افزود: برخی افراد برای 15 روز یا حتی 30 روز دفع ندارند این بیماران حتما باید دلیل یبوست خود را پیگیری و بررسی نمایند.

این فوق تخصص گوارش و کبد کشورمان در پاسخ به اینکه آیا نوشیدن چای برای فردی که اسید معده زیادی دارد؟ گفت: اسید معده برخی افراد طبیعی است اما ریفلاکس دارند و عده ای ترشح اسید بالا دارند. این افراد باید نوشیدن چای ویژه چای پر رنگ را محدود کنند. چای پر رنگ موجب یبوست می شود.مصرف چای در این افراد باید کم و کم رنگ باشد. همچنین نوشیدن نوشابه‌ها برای این افراد بسیارمضر است.

اسحاق حسینی در پاسخ به اینکه آیا داروهای اعصاب یبوست را تشدید می کند؟ گفت: داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می‌شود یبوست را به همراه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم داروهای این افراد را قطع کنیم. اگر با روش‌های مذکور یبوست آنها برطرف نشود باید دارو استفاده کنند تا دفع راحتی داشته باشند.

انتهای پیام/ ت 78

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول