اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

40 مرکز مداخله گر در امر درمان پلمپ شدند

معاون فنی، نظارت و آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد از پلمپ 40 مرکز مداخله گر در امر درمان طی 9 ماهه اخیر خبر داد.

40 مرکز مداخله گر در امر درمان پلمپ شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، بیتا میرزائی معاون فنی، نظارت و آموزشی سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سازمان نظام پزشکی محافظ حقوق جامعه پزشکی و مردم بوده و در راه دفاع از حقوق مردم، برقراری و کمک به سلامت عمومی است؛ افزود: باید از آسیب ها جلوگیری کرده و با جریاناتی که به سلامت عمومی آسیب وارد می‌کنند، برخورد کنیم.

وی ادامه داد: کارگروهی به نام کارگروه برخورد با مداخله‌گران از آذر ماه سال گذشته تشکیل شد و با همکاری و تعامل بین بخشی تاکنون موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته‌ایم. از شروع بازدید‌های رسمی این کارگروه تاکنون حدود 40 مرکز مداخله‌گر پلمب شده‌اند که عمدتا زمینه‌های فعالیت غیرمجاز آن‌ها در لیزینگ، تزریق ژل و بوتاکس یا دخالت در امور طب سنتی بوده و حتی مراکزی اخیرا اعمال جراحی زیبایی غیرمجاز انجام می‌دادند.

معاون فنی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که در این مسیر به آن رسیدیم، چالش فرهنگی است. ما این مراکز مداخله‌گر را رصد و کشف کرده و با آن‌ها برخورد می‌کنیم اما می‌بینیم که تعداد این مراکز هنوز زیاد است و این تعداد زیاد بر اثر تقاضایی که وجود دارد، شکل گرفته است.   

 میرزائی اضافه کرد: یکی دیگر از چالش‌های موجود، آموزش است و ما در حال حاضر به امر مداخله‌گری در آموزش ورود پیدا کرده‌ایم. افرادی هستند که این مداخله‌گران را آموزش می‌دهند، سازمان نظام پزشکی برنامه ریزی کرده تا به این موضوع نیز رسیدگی شود. 

وی ادامه داد: چالش بعدی مجازات‌های بازدارنده است. از قوه قضاییه درخواست کرده‌ایم تا مجازات‌های درنظر گرفته شده برای مداخله‌گران بازدارنده باشد، به گونه‌ای که این افراد پس از یک بار مجازات کار خود را در مکانی دیگر دوباره شروع نکنند.

معاون فنی، نظارت و آموزش سازمان نظام پزشکی مشهد در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش نرخ خدمات زیباییِ پزشکی برای مقابله با مراجعه مردم به مراکز غیر مجاز، عنوان کرد : با ارزان کردن این خدمات به نیاز القایی به خدمات زیبایی کمک کرده و این فرهنگ را در جامعه گسترش می‌دهیم. با کم کردن سطح دسترسی به این عمل‌ها و گران‌تر کردن آن‌ها می‌توانیم به جمع شدن این فرهنگ کمک کنیم. باید بستر را طوری فراهم کنیم که انجام این عمل‌ها را در جامعه اشاعه ندهیم. ارزان ارائه دادن این خدمات یک سیکل معیوب به‌وجود خواهد آورد و مطمئن باشید مداخله گرانی خواهند بود که پایین تر از هر نرخ مصوبی به سوداگری خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول