اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بی‌توجهی به کرونا!/ 5 درصد از جمعیت مشمول زنجان، دز یادآور تزریق کرده‌اند

حساسیت نسبت به کرونا و خطرات آن در جامعه کاهش یافته است به طوری که فقط 5 درصد از افراد مشمول، دز یادآور واکسن تزریق کرده و استفاده از ماسک و پیشگیری از کرونا به شدت کاهش یافته است.

بی‌توجهی به کرونا!/ 5 درصد از جمعیت مشمول زنجان، دز یادآور تزریق کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهیلا محمدی، کرونا، واژه‌ای که دیگر حساسیت‌برانگیز نیست و همه به آن عادت کرده‌اند و گویا همین ویروس نبود که خانواده‌ها را برای ماه‌ها از هم دور نگه می‌داشت به طوری که حتی جرات نمی‌کردیم به دیدار عزیزان خود برویم.

اما این روزها با وجود همه تاکیدات و برنامه‌ریزی‌ها دیگر کسی اهمیتی نمی‌دهد طوری که حتی در جلسات رسمی هم خیلی به رعایت پروتکل‌های اعلامی توجهی نمی‌شود.

در این راستا مردم زنجان هم به مانند دیگر استان‌ها، به این موضوع بی‌توجه شده‌اند به طوری که در معابر عمومی کمتر کسی از ماسک استفاده می‌کند.

اما این روزها تراکم بالای مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی بیانگر فراگیر بودن شیوع ویروس کرونا است، چرا که بنا به گفته مسؤولان بهداشتی این روزها هر علائمی می‌تواند نشانه ابتلا به این ویروس باشد و در این میان با وجود شیوع بالای ویروس توجه به پروتکل‌های بهداشتی بسیار کمرنگ شده که دلایل خود را دارد.

ضعیف شدن ویروس کرونا و یا بالا رفتن مقاومت بدن و یا عادی شدن امور شاید از دلایل این بی‌توجهی باشد ولی آمارها نشان می‌دهد این ویروس همچنان فعال است و قربانیان خود را هم می‌گیرد.

بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده چهار شهرستان ایجرود، خدابنده، سلطانیه و طارم از مجموع هشت شهرستان استان در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند و چهار شهرستان ابهر، زنجان، خرمدره و ماهنشان هم قرمز هستند.

در این رابطه مشهود تقیلو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس از بستری بودن 16 بیمار در بخش‌های مراقبت ویژه خبر داد و گفت: بیماران مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی غیر از ولی‌عصر هم پذیرش می‌شوند.

در این رابطه و بر اساس آخرین گزارش‌ها در حال حاضر مراکز درمانی استان زنجان میزبان 158 بیمار مبتلا به کووید 19 هستند.

براساس این گزارش آمار بیماری تزایدی مبتلا به کرونا در استان 40 هزار و 437 نفر است که این آمار برای مرگ بیماران مبتلا به کرونا یک هزار و 929 نفر اعلام شده است.

آمار بیماران مثبت تزایدی در استان زنجان 14 هزار و 663 نفر است که این آمار برای بیماران مثبت تزایدی سرپایی 162 هزار و353 نفر گزارش شده است.

بر اساس گزارش ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، طی 24 ساعت گذشته 19 نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری شده‌اند و این آمار برای بیماران مبتلای سرپایی 84 نفر بود.

همچنین از آغاز شیوع ویروس کرونا 12 هزار و 643 بیمار مبتلا به ویروس کرونا بعد از بهبود از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

شایان ذکر است، مجموع آمار بیماران مبتلا به بیماری کووید 19 در استان زنجان از اسفند سال 98 تا کنون 177 هزار و 19 نفر اعلام شده است.

در این رابطه مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به خبرنگار فارس گفت که در حال حاضر 300 تخت بیمارستانی برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا پیش‌بینی شده است.

حسن اسمخانی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 164 تخت از این مجموع اشغال هستند، افزود: در صورت نیاز به تعداد تخت‌های پیش‌بینی شده برای بیماران مبتلا به کووید 19 افزوده خواهد شد.

وی به درصد پایین واکسیناسیون یادآور کرونا هم اشاره و تصریح کرد: تاکنون فقط 5 درصد از جمعیت مشمول یعنی افراد بالای 18 سال دز یادآور، یعنی نوبت چهارم واکسن را تزریق کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان درصد جمعیت مشمول تزریق کننده دز سوم واکسن کرونا را 53.3 درصد عنوان کرد و افزود: درصد تزریق کنندگان دز دوم و اول هم به ترتیب 87.6 و 94.3 درصد ثبت شده است.

به هر حال موج هفتم شیوع ویروس کرونا هم کج دارو و مریز در حال طی شدن است و دیر یا زود این موج هم خواهد خوابید اما سوال اینجاست که این موج‌ها ادامه خواهد داشت و یا اینکه ویروس کرونا هم تبدیل به یکی دیگر از ویروس‌ها در گردش بسته به فصل خواهد شد!

انتهای پیام/73004

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول