اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست سازمان‌های بین‌المللی از بحرین برای آزادی فعال حقوق بشر

پانزده سازمان بین‌المللی حقوق بشری از پادشاه بحرین برای آزادی یک فعال حقوق بشر و مخالف رژیم آل خلیفه به دلیل وخامت حال وی، درخواست کردند.

درخواست سازمان‌های بین‌المللی از بحرین برای آزادی فعال حقوق بشر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۱۵ سازمان بین‌المللی حقوق بشری از جمله دیده‌بان حقوق بشر در نامه‌ای به «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین خواستار آزادی «عبدالجلیل السنکیس» شدند.

در نامه این سازمان‌های حقوق بشری آمده است که السنکیس (۶۰ ساله) که از مدت زمان طولانی دست به اعتصاب غذا زده است، به دلیل محرومیت از درمان مناسبت با وضعیت بد جسمانی مواجه است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، «مایکل پیج» معاون مدیر بخش خاورمیانه‌ای دیده‌بان حقوق بشر گفت : «شرم آور است که مسئولان بحرینی دکتر عبدالجلیل السنکیس را از مراقبت‌های پزشکی فوری محروم کرده و علاوه بر آن وی را از ۱۲ سال پیش به صورت ظالمانه زندانی و به حبس ابد محکوم کرده‌اند.»

وی افزود که دولت بحرین بایستی فورا برای درمان السنکیس اجازه دهد.

این سازمان‌ها همچنین بر ضرورت آزادی فوری و بی‌قید و شروط السنکیس تأکید کردند.

دکتر عبدالجلیل السنکیس استاد دانشگاه بحرین و فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس تا سال ۲۰۱۱ بود که به دلیل شرکت در اعتراضات بازداشت شد.  السنکیس به اتهام تلاش برای سرنگون کردن رژیم آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است.

وی از عوارض ابتلا به بیماری‌های  کم خونی و تنگی نفس رنج می برد. او در سنین کودکی دچار فلج اطفال شده و بایستی از عصا استفاده کند و با درد شدید در ناحیه سینه و کرختی انگشتان و لرزش دست مواجه است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول