اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سفیر کوبا: ایران خط تولید تراکتور را در کوبا راه اندازی کند

سفیر کوبا در ایران خواستار راه‌اندازی خط تولید تراکتورسازی ایران در کوبا به منظور صادرات به آمریکای لاتین شد.

سفیر کوبا: ایران خط تولید تراکتور را در کوبا راه اندازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، گونزالس کاسالس سفیر کوبا صبح امروز در حاشیه حضور در شهر تبریز که به منظور بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران صورت گرفت، در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: روابط سیاسی ایران و کوبا در سطح بسیار عالی قرار دارد و این سفر نیز به منظور گسترش روابط تجاری و موازنه بخشی به سطح مبادلات دو کشور در بخشهای اقتصادی و تجاری صورت گرفت.

وی افزود: باتوجه به شرایط و محدودیت‌هایی که در بخش تجاری کوبا حاکم است افزایش روابط در این حوزه با ایران بیش از پیش ضرورت دارد و سفر به تبریز نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت.

تبریز همانطور که موتور محرک صنعت و اقتصاد ایران است موتور شتاب دهنده کوبا نیز باشد

وی با اشاره به موقعیت صنعتی و تجاری تبریز که از آن به عنوان موتور شتاب دهنده صنعت ایران نام برد، گفت: امیدوارم با گسترش روابط دو کشور، کوبا نیز از توانمندهای صنعتی شهر تبریز بخصوص تراکتورسازی در جهت رونق تولید واشتغال و مهمتر از همه کشاورزی بهره مند شود و در آینده‌ای نه چندان دور موتور صنعت کوبا، توسط صنعتگران تبریزی و تراکتورسازی چرخانده شود.

کاسالس درباره تراکتورسازی و بازدیدی که از این گروه صنعتی داشت، عنوان کرد: داخلی‌سازی و خودکفایی این مجموعه صنعتی بسیار فراتر از آن چیزی هست که  تصور می‌کردم و اینکه در شرایط تحریم تمام مراحل از صفر تا صد در کارخانه و یا در مرزهای داخلی ایران صورت می‌گیرد می‌تواند الگویی برای سایر کشورها برای قطع وابستگی باشد.

این دیپلمات ضمن یادآوری واردات ادوات کشاورزی مورد نیاز کشور مطبوعش از روسیه، بلاروس، بخش‌هایی از اروپا تصریح کرد: به دلیل استارتی که در رونق بخشی به کشاورزی کوبا زده شده نیازمند گسترش بازارهای تامینی مکانیزاسیون کشاورزی هستیم که تراکتورسازی ایران می‌تواند بازوی کمکی تاثیرگذاری در این بخش برای کوبا باشد چرا که مزیت‌های رقابتی لازم و حتی بالایی را در زمینه کیفیت و قیمت با سایر کشورها دارد.

تراکتورسازی خط تولید در کوبا را برای صادرات به آمریکای لاتین راه اندازی کند

وی با تاکید بر اینکه حضور تولیدات تراکتورسازی در سطح بین الملل و بازارهای جهانی می‌تواند دلیلی مستند بر کیفیت و جایگاه آن باشد، اضافه کرد: امیدواریم ایران و شرکت تراکتورسازی زمینه راه اندازی خط تولید تراکتور در کوبا را فراهم آورند تا بتوانیم کوبا را به عنوان پایگاهی برای تولید و عرضه این محصول ایرانی در آمریکای لاتین تبدیل کنیم این امر مهم با کیفیتی که در این تولیدات مشاهده می شود دور از دسترس و غیرممکن نیست.

انتهای پیام/۶۰۰۱۴ /ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول