اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

لزوم ساماندهی دپوی چوب در زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه واحدهای دپوی چوب باید پروانه بگیرند تا نظارت شوند، گفت: دپوهای چوب فعال در استان نیازمند ساماندهی هستند که اهتمام در این موضوع نقش موثری در مبارره با قاچاق چوب ایفا می‌کند.

لزوم ساماندهی دپوی چوب در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خلیل آقاجانلو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع پاسخ به استعلامات معادن، اظهار کرد: سازمان تفکیکی بین کار گروه عمومی-عمرانی و کمیته فنی انجام داده است تا کارها در این حوزه‌ها سریع‌تر انجام شود، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه طرح موضوع کاداستر از موضوعات مهم منابع طبیعی محسوب می‌شود، افزود: در بحث کاداستر شهرستان‌ها باید بر مبنای موارد تعیین شده گزارش دهند.

وی با تاکید بر این مطلب که در بحث رفع تداخلات باید از حقوق منابع طبیعی به ویژه در شهرستان‌ها دفاع شود، ادامه داد: این دفاع باید دفاع منطقی و توام با دقت باشد تا حقوقی از مردم و دولت ضایع نشود.

آقاجانلو گریزی به اعتبارات ۱۴۰۰ و همچنین ابلاغ اعتبارات ۱۴۰۱ زد و تاکید کرد: با توجه به حجم بالای پروژه‌های منابع طبیعی سازمان قول‌های مساعدی درباره افزایش اعتبارات به ویژه در حوزه آبخیزداری داده که این امر نوید خوبی برای استان است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به فصل گرما و مقوله آتش‌سوزی در مراتع، یادآور شد: خوشبختانه تاکنون مورد حادی از آتش‌سوزی مراتع نداشتیم و برای غلبه بر این آتش‌سوزی‌ها تلاش کردیم شهرستان‌هایی که بحرانی هستند تقویت شوند.

وی با اشاره به آتش‌سوزی‌های رخ داد در طارم و ابهر، متذکر شد: در شهرستان‌ها باید کشیک‌ها فعال شده و با تدبیر بیشتر نیروها برای مدیریت موضوع حضور داشته باشند تا اتفاق خاصی نیفتد.

آقاجانلو با اشاره به اینکه بحث نظارت بر پروژه‌ها از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این نظارت‌ها در شهرستان‌ها باید ابلاغ وزارتی داشته باشد، گفت: نباید در این حوزه سهل‌انگاری صورت بگیرد، زیرا در صورت بروز حادثه مسئول مرتبط باید پاسخگو باشد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به ساماندهی دپوهای چوب و مکاتباتی که در این زمینه منابع طبیعی با استانداری داشته است، افزود: با توجه به اینکه این دپوها هیچ کدام پروانه فعالیت ندارند در این حوزه  نیازمند همکاری با دادستان هستیم.

وی با بیان اینکه واحدهای دپوی چوب باید پروانه بگیرند تا نظارت شوند، ادامه داد: دپوهای چوب فعال در استان نیازمند ساماندهی هستند که اهتمام در این موضوع نقش موثری در مبارزه با قاچاق چوب ایفا می‌کند.

آقاجانلو با بیان اینکه مدیریت چرا از موضوعاتی است که باید تقویت شده و به نحو درست انجام شود، بیان کرد: مسیر پروژه‌های بیولوژیک نیز باید به سمت مدیریت چرا حرکت کند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اینکه از دیگر موضوعاتی که در منابع طبیعی باید مورد توجه قرار گیرد موضوع استفاده از سامانه‌ها است، افزود: سازمان سامانه‌های بسیاری برای ما ایجاد کرده است لذا باید بررسی شود چه میزان از این سامانه‌ها استفاده می‌کنیم  که این موضوع هم در شهرستان‌ها و هم در ستاد باید رصد شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اجرای احکام نیز در اجرای احکامی که چالش و مشکل دارد باید دستور قضایی و هماهنگی با نیروی انتظامی  مدنظر باشد، تصریح کرد: جان همکاران‌ ما با ارزش است و در اجرای احکام نباید مورد تهدید واقع شود.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول