اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گلزار شهدای زنجان تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۲۱۰ مزار شهید تاکنون ساماندهی نشده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مزار شهدا بالاخص در روستاها ساماندهی شده و ۱۶۰ گلزار شهدا نیز تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند.

گلزار شهدای زنجان تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل بنیاد و شهید امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به بازگشت نخستین گروه از آزادگان در ۲۶ مرداد به کشور اظهار کرد: به مناسبت این روز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که از جمله آن سخنرانی آزادگان پیش از خطبه‌های نماز جمعه، اجرای طرح سپاس از آزادگان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، تجلیل از آزادگان منتخب در هر شهرستان، تجلیل عمومی از تمام آزادگان در سطح استان است.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از برگزاری مراسم شب شعر با مشارکت حوزه هنری در زنجان به منظور گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور خبر داد و افزود: گلباران مزار شهدا و برنامه‌های ورزشی برای روزهای ۲۵ و ۲۶ مرداد در نظر گرفته شده است.
 وی با بیان اینکه استان زنجان مفتخر به وجود ۵۸۶ آزاده است که چهار آزاده به شهادت رسیده‌اند، گفت: کمتر آزاده‌ای در استان داریم که مشکل داشته باشد و آزادگان دارای مراتب علمی بالایی هستند.

نیک‌بخش ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بنیاد شهید بحث اشتغال است، به همین منظور در سامانه‌ای که به این منظور در بنیاد پیش‌بینی شده است ۳ هزار بیکار به ثبت رسیده است که بیش از ۸۰ درصد آنان تحصیلات دانشگاهی دارند.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: برای حل این مشکل در تلاش هستیم تا از طریق خوداشتغالی ایثارگران، اعطای تسهیلات اشتغالزایی برای کارآفرینان، اشتغال در شرکت‌های خصوصی و دولت، استخدام در دستگاه‌های اجرایی اقداماتی انجام دهیم.
 وی به اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران از طریق آزمون‌های استخدامی هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم امسال بتوانیم برای ۵۰۰ نفر از جامعه هدف خود اشتغالزایی ایجاد کنیم. نیک بخش به اجرای طرح سپاس و دیدار با خانواده ایثارگران در منازل و محل کار در سال جاری اشاره کرد و گفت: امید می رود در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ دستگاه های اجرایی استان و اقشار مختلف مردم در این طرح مشارکت کنند.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خاطرنشان کرد: پایش سلامت جانبازان شیمیایی استان با انعقاد قرارداد با چند کلینیک در حال اجرایی شدن است؛ همچنین پایش سلامت والدین شهدا و مراجعه پزشک به خانواده شهدا در منزل از خدمات حوزه بهداشت و درمان بنیاد شهید استان زنجان به ایثارگران است.
 وی به مسکن ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: پروژه ۲۲۴ واحدی برای مسکن فرزندان شهدا پیش بینی شده است که کارهای اجرایی آن از طریق راه و شهرسازی پیگیری می‌شود.
 نیک بخش ادامه داد: یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در طول دو سال با همکاری راه و شهرسازی استان زنجان در اختیار ایثارگران فاقد مسکن و مسکن نامناسب قرار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: ۲۱۰ مزار شهید تاکنون ساماندهی نشده بود که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ مزار شهدا بالاخص در روستاها ساماندهی شده و ۱۶۰ گلزار شهدا نیز تا شهریور سال آینده ساماندهی می‌شوند.
 نیک بخش اضافه کرد: برای نخستین بار سامانه دیداری پیش بینی شده است که ایثارگران می‌توانند با هر مسؤولی دیدار و طرح مشکل کند.

انتهای پیام/73009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول