اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرد، گفت: امور خیریه و مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و درمان، هم باعث ایجاد حس همبستگی و آرامش در جامعه می‌شود.

تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، در آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، اظهار کرد: مسؤولین استان‌های بزرگ و برخوردار کشور در بازدید از مراکز خیریه استان زنجان، اظهار تعجب و شگفتی می‌کنند و مشارکت مردم در ایجاد مجموعه‌های خیریه را تحسین می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انسان‌ها همچون دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل و مرتبط هستند، تصریح کرد: مشارکت‌های اجتماعی و ایجاد تشکل‌ها نه تنها برای ارتقای جامعه، موثرند، بلکه وجود آن‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرده است، ادامه داد: امور خیریه و مشارکت‌های اجتماعی در حوزه سلامت و درمان، هم باعث ایجاد حس همبستگی و آرامش در جامعه می‌شود و هم مانع نزول بلایا در اثر دعای مظلومان و محرومان خواهد شد.

وی افزود: به عقیده جامعه‌شناسان، انسان ذاتا اجتماعی خلق شده و یکی از ابعاد اجتماعی بودن، نیاز انسان‌ها به یکدیگر است، چرا که هیچکس قادر نیست به تنهایی همه نیازهای خود را رفع کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه فلسفه نامگذاری انسان به ریشه‌ انس مربوط است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها از تنهایی گریزانند و نیاز به کسانی دارند که با آنان مانوس و همراه باشند.

امام جمعه زنجان با اشاره به نامه ۵۳ نهج‌البلاغه گفت: در این نامه امام علی (ع) خطاب به‏ مالک اشتر هنگامی که او را به فرمانداری «مصر» گمارد، می‌فرماید"فَإِنَّهُمْ صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی الدِّینِ وَ إِمَّا نَظِیرٌ لَکَ فِی الْخَلْقِ" یعنی" آنان دو گروهند یا هم‌کیشان تو هستند یا همانندان تو در آفرینش" و این نشان می‌دهد نمی‌توانیم و نباید نسبت به همنوعان خود اعم از مسلمان یا غیرمسلمان بی‌تفاوت باشیم.

وی تصریح کرد: حکومت‌ها هر مقدار هم قوی و غنی و توانمند باشند، نمی‌توانند همه‌ نیازهای مردم را تامین و برطرف کنند، چرا که بخشی از نیاز بشر، احتیاج به عاطفه و همدردی است.

آیت‌الله خاتمی ادبیات فارسی را مملو از مفاهیم نوع‌دوستی عنوان کرد و افزود: آنجا که فردوسی اینگونه می‌سراید«به مردی که ملک سراسر زمین/ نیارزد که خونی چکد بر زمین» این یک بیت بر همه‌ ارزش‌ها، تقدم دارد.

گفتنی است، آئین نکوداشت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، با حضور حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، حسین نجفی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جمعی از معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خیرین و فعالان اجتماعی استان زنجان در سالن اجلاس مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول