اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعتراف نامزد نخست‌وزیری به بحران انرژی در انگلیس

وزیر دارایی سابق انگلیس اعتراف کرد، اگر بسته کمک مالی افزایش پیدا نکند، میلیون انگلیسی از جمله بسیاری از مستمری‌بگیران در فقر فرو می‌رود.

اعتراف نامزد نخست‌وزیری  به بحران انرژی در انگلیس

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، ریشی سوناک، نامزد سمت نخست وزیری در انگلیس گفت، بحران انرژی این کشور، میلیون‌ها نفر را در زمستان امسال به فقر خواهد کشاند، مگر اینکه دولت برای کمک به خانواده‌هایی که در پرداخت قبوض انرژی مشکل دارند، پول بیشتری اختصاص دهد.
وزیر دارایی پیشین انگلیس با لیز تراس، وزیر خارجه، ماه آینده، برای تصدی پست نخست وزیری این کشور رقابت می کنند و برنده زمانی قدرت را به دست می گیرد که اقتصاد این کشور با رکود طولانی مدت مواجه است و با تورم فزاینده انرژی دست و پنجه نرم می کند.

سوناک در بیانیه ای اعلام کرد: «اولین قانون هر بحرانی این است که بپذیرید که با آن مواجه هستید ما با بحران انرژی مواجه هستیم.»

«من از افرادی که برای پرداخت قبوض خود در این زمستان به کمک فوری نیاز دارند، حمایت خواهم کرد؛ عدم موفقیت در انجام این کار، میلیون ها نفر از جمله بسیاری از مستمری بگیران را به سوی فقر سوق می دهد.»

سوناک به دنبال این است که از جاروجنجال عمومی در مورد انرژی برای دلپذیرتر کردن استدلال خود علیه کاهش فوری مالیات استفاده کند، این در حالی است که رقیب وی، لیز تراس همچنان استدلال می کند که کاهش هرچه زودتر مالیات ها، بهترین راه خروج از فشار فعلی است.

سوناک با وعده افزایش بسته کمک مالی 15 میلیارد پوندی موجود برای کمک به انگلیسی ها در پرداخت هزینه های انرژی از لیز تراس پیشی گرفته است. پیش بینی می شود که هزینه های انرژی در انگلیس تا آوریل 2023 بیش از 150 درصد رشد کند.

انتهای پیام/ ت 55

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول