اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

سریال آلودگی نفتی به ساحل دیر رسید

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر از درگیری ساحل شهرستان دیر به تاربال‌های (لکه‌های کوچک) آلودگی نفتی که از هفته گذشته بخش‌هایی از سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرده بود خبر داد.

سریال آلودگی نفتی به ساحل دیر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا حجازی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاربال‌های (لکه‌های کوچک) آلودگی نفتی که از هفته گذشته بخش‌هایی از سواحل کنگان و عسلویه را آلوده کرده بود اکنون ساحل این شهرستان را نیز آلوده کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دیر با بیان اینکه این آلودگی در ساحل روستای «مله گنزه» شهرستان دیر دیده شده و منشا اصلی آن مشخص نیست افزود: پیش‌بینی می‌شود این عامل تخریب محیط زیست به دلیل شست وشوی مخزن نفتکش‌ها، نشتی سکوهای نفتی دریایی و یا محموله‌های قاچاق به وجود آمده باشد.

وی با بیان اینکه تاربال‌های آلاینده در سواحل روستای مله گنزه ممکن است با جزر و مدهای دریا در زیر ماسه‌ها تجزیه و پنهان شوند بیان داشت: تاربال نفتی در ساحل باید بررسی شود و تا تشخیص منبع و نوع آلودگی، امکان ارائه نظر دقیق وجود ندارد طبق قانون، وظیفه نظارت بر کشتی‌های نفتی و جمع آوری این تاربال‌ها بر عهده سازمان بنادر و کشتیرانی است.

حجازی ابراز داشت: احتمال دارد این آلودگی ناشی از نشتی سکوهای نفتی دریایی باشد و برای یافتن منشا دقیق آن بررسی تصاویر ماهواره‌ای توسط محیط زیست استان ادامه دارد اما هنوز این عامل آلاینده شناسایی نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول