اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اعاده به وضع سابق 36 هکتار از اراضی زراعی و باغات با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در رباط کریم

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم از اعاده به وضع سابق 36 هکتار از اراضی در راستای اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات با توجه به تاکیدات رئیس کل دادگستری استان تهران خبر داد.

اعاده به وضع سابق 36 هکتار از اراضی زراعی و باغات با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در رباط کریم

رحیم علیش‌پور در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس از اعاده به وضع سابق 36 هکتار از اراضی در راستای اعمال تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات خبر داد و گفت: با توجه به اینکه صیانت از کاربری اراضی زراعی و باغات یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان تهران در سال جاری و در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود و با عنایت به تاکیدات موکد ریاست محترم کل دادگستری استان تهران در این حوزه، دادستانی شهرستان رباط کریم به‌طور جد و به‌منظور صیانت از کاربری اراضی در میدان عمل قدم نهاده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط کریم خاطرنشان کرد: دادستانی در راستای احیاء، حفظ و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال مبنی بر اعمال تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و همچنین مطابق با بند 2 ماده 99 قانون شهرداری‌ها و ماده 2 قانون تعاریف محدوده و حریم شهر نسبت به تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغات در این شهرستان ورود کرده است.

وی تصریح کرد: در این خصوص دستورات قضایی لازم خطاب به اداره جهاد کشاورزی و شهرداری در اجرای تبصره و ماده یاد شده صادر شد و در نهایت نماینده دادستانی در معیت رئیس اداره امور اراضی، معاون و پرسنل اداره جهاد کشاورزی و با تامین امنیت عوامل انتظامی با حضور در اراضی زراعی مناطق کیکاور، الارد، پرندک، حصارمهتر و انجم‌آباد از توابع شهرستان رباط کریم اقدام به قلع و قمع مستحدثات، تخریب، آزادسازی و اعاده به وضع سابق کرد.

علیش‌پور در پایان با تاکید بر اینکه دادستانی بدون اغماض با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد خواهد کرد، گفت: با تخریب ساخت و سازها و مستحدثات غیرمجاز مجموعا بیش از 36 هکتار از اراضی زراعی و باغات به حالت اولیه اعاده شد.

انتهای پیام/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول