اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه‌ها دستاوردهای امیدبخش نظام سلامت را بازگو کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر رسانه‌ها در رفع مشکلات و نقیصه‌های موجود گفت: انتظار است اصحاب رسانه به جهت افزایش امید در مردم و ایجاد انگیزه همگانی در بین مسؤولان، دستاوردهای نظام را به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان بازگو کنند.

رسانه‌ها دستاوردهای امیدبخش نظام سلامت را بازگو کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری ظهر امروز در مراسمی که به‌ منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شده بود با تقدیر از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران در بحران کرونا اظهار کرد: رسانه‌ها در همه ایام به‌ ویژه در دوران بحران کرونا در جهت اطلاع‌رسانی و افزایش سواد سلامت جامعه نقش محوری و بسیار اثربخش داشتند. 

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های عدیده در گیلان به‌ ویژه در بخش بهداشت و درمان افزود: علاوه بر جمعیت بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در گیلان، این استان با جمعیت حدود هفت‌میلیون‌نفری در ایام تعطیلات نیز مواجه است که با احتساب جمعیت قابل‌ توجه سالمند در آن، ارائه خدمات درمانی را با چالش‌های اساسی روبرو می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای توسعه زیرساخت‌های روبنایی و زیربنای نظام سلامت استان تصریح کرد: جمله اقدامات انجام‌شده در حوزه سلامت گیلان طی سال‌های اخیر بسیار قابل‌ توجه بوده که ایجاد ردیف اعتباری ۲۰۰۰ میلیارد تومانی در سازمان برنامه‌وبودجه، انعقاد قرارداد حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه، راه‌اندازی ۱۰ دستگاه CT اسکن و افزایش صدها تخت درمانی و ویژه تنها نمونه‌ای از این اقدامات است. 

سالاری با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر رسانه‌ها در رفع مشکلات و نقیصه‌های موجود به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان بیان کرد: انتظار است اصحاب رسانه به جهت افزایش امید در مردم و همچنین ایجاد انگیزه همگانی در بین مسؤولان دستاوردهای نظام را به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان بازگو کنند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان نیز در این نشست با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان به جهت تهیه بسته حمایتی- درمانی برای اصحاب رسانه و فعالان خبری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با فراهم کردن زمینه جهت انعقاد این تفاهم‌نامه به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه خدمتی ماندگار کرده است. 

میلاد ابراهیمی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و خانه مطبوعات و رسانه‌های استان در راستای ارج نهادن به خدمات خبرنگاران است، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اوج بحران کرونا و بحبوحه واکسیناسیون نیز با واکسینه کردن خبرنگاران به‌ عنوان سربازان خط مقدم عرصه اطلاع‌رسانی، به‌نوعی قدردان زحمات این قشر پرتلاش بود.

وی با ابراز خرسندی از اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت حفظ و پایداری سلامت خبرنگاران گفت: انتظار است اجرای مفاد این تفاهم‌نامه علاوه بر مرکز استان در همه شهرستان‌ها نیز اجرایی شود. 

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های گیلان همچنین در ادامه از آمادگی همه‌جانبه اصحاب رسانه و خبرنگاران استان به جهت تولید محتوای مستمر و مطالبه گرایانه در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای بخش‌های مرتبط با نظام سلامت تأکید کرد. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول