اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دوی متروی شهر اصفهان

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس تصمیم اعضای شورا ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دوی مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط اتوبوسرانی تخصیص پیدا کرد.

تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دوی متروی شهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت‌وگوی خبری پس از پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با ادای احترام به شهدای مدافع حرم، به بررسی لوایح در جلسه امروز اشاره و اظهار کرد: امروز واگذاری یک قطعه زمین در شهرک اریسون برای تحقق ردیف اعتباری پیش بینی شده فروش املاک، بررسی شد که اعضای شورای شهر با این لایحه به مبلغ حدود ۹۳ میلیارد تومان موافقت کردند.

وی افزود: ۲ انعقاد قرارداد با شرکت تأمین سرمایه تمدن نیز داشتیم که مربوط به پذیره نویسی یا بازارگردانی اوراق مشارکت خط دوی مترو در فاز ۵ و توسعه ناوگان اتوبوسرانی بود.فرآیندی که برای استفاده از حدود ۷۵۰ میلیارد تومان تأمین مالی نقدی از این طریق، باید طی می‌شد به مرحله آخر رسید. براین اساس ۵۵۰ میلیارد تومان برای فاز ۵ خط دوی مترو و ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه خطوط اتوبوسرانی تخصیص پیدا کرد. 

صالحی اضافه کرد: با توجه به درخواست‌هایی که مربوط به سال گذشته بود و فرآیند آن در سال جاری تأیید شد، امروز نیز یک درخواست ۲۰۰ میلیارد تومانی برای انتشار اوراق مشارکت برای توسعه اتوبوسرانی در خطوط تندرو داشتیم، با توجه به تصویب مورد قبلی، این پیشنهاد برای سال ۱۴۰۱ نیز به تایید رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به این ترتیب در کنار ۷۵۰ میلیارد تومان سال گذشته که پذیره نویسی آن انجام می‌شود درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای امسال نیز داریم که شورا با این لایحه شهرداری موافقت کرد

وی با اشاره به بررسی لایحه نحوه وصول خدمات بازدید جهت صدور پروانه ساختمانی و تشویق شهروندان به استفاده از خدمات غیرحضوری اظهار کرد: براین اساس تعرفه‌هایی برای موضوع بازدید در نظر گرفته شد تا شهروندان را تشویق کنیم که به جای مراجعه حضوری امور مربوط به بازدید و اخذ پروانه را دنبال کنند.

صالحی با اشاره به بررسی آیین نامه پیشنهادی مشارکت شهرداری در اداره خانه‌های علمی و فرهنگی گفت: خانه‌هایی مانند انقلاب اسلامی، مشروطه، ریاضیات، فلسفه و حکمت از جمله این خانه‌ها هستند و تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص انجام شد به گونه‌ای که بتوانند در چارچوب مورد مشارکت شهرداری قرار بگیرد و حمایت‌هایی از آن‌ها صورت گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در عین حال مقرر شد در یک فرآیند ضابطه‌مند فعالیت این خانه‌ها رصد شود تا خدمات خوبی به مردم ارائه دهند. این لایحه نیز با یک پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه گذشته اعضای هیات رئیسه شورا برای سال دوم انتخاب شدند که به دنبال آن در جلسه امروز، انتخاب اعضا برای دور جدید کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شامل ۵ کمیسیون اصلی و ۲ کمیسیون ویژه انجام شد.

صالحی بیان کرد: در رابطه با جزییات این تصمیم و تغییرات اندک نسبت به سال گذشته اطلاع رسانی کافی صورت خواهد گرفت، اما در مجموع شرایط سال اول حفظ شد و به جز یکی دو تغییر، اعضا در کمیسیون‌های تخصصی به کار خود ادامه خواهند داد.

امروز و در پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، انتخابات اعضای کمیسیون‌های هفت‌گانه شورا برای سال دوم برگزار شد که اسامی اعضای کمیسیون‌ها به شرح زیر است: 

کمیسیون اقتصادی، حقوقی، گردشگری: عباس حاج‌رسولی‌ها، علی صالحی، احمدرضا مصور، احمد شریعتی، مصطفی نباتی نژاد

کمیسیون بهداشت، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: سید امیر سامع، احمد شریعتی، فرزانه کلاهدوزان، مجید نادرالاصلی، مصطفی نباتی نژاد

کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی: عباس حاج رسولی‌ها، محمدرضا فلاح، رسول میرباقری، مجید نادرالاصلی، محمد نورصالحی

کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی: علی صالحی، احمدرضا مصور، فرزانه کلاهدوزان، منوچهر مهروی پور، ابوالفضل قربانی

کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری: سید امیر سامع، محمد نورصالحی، محمدرضا فلاح، ابوالفضل قربانی، منوچهر مهروی پور

کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا: سیدامیر سامع، احمدرضا مصور، علی صالحی، رسول میرباقری، مصطفی نباتی نژاد

کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار: عباس حاج رسولی‌ها، سید امیر سامع، احمد شریعتی، علی صالحی، احمدرضا مصور، مجید نادرالاصلی، مصطفی نباتی نژاد

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول