اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان اعلام شد+ جزئیات

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مجموع نذورات نقدی و غیرنقدی و احشام اهدایی به حسینیه اعظم زنجان تاکنون به ۸.۵ میلیارد تومان رسیده است.

جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان اعلام شد+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروز فر، رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه بشر در هیچ عصری با نهضتی همچون نهضت امام حسین(ع) روبه رو نشده است، اظهار کرد: همه فضاهای اقامه عزا آکنده از یاس و ناامیدی است، ولی اگر به آنچه خدا از نعمت حضور و وجود مبارک امام حسین(ع) به شیعان داشته اقامه عزای سالار شهیدان همراه با شور و شوق است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه در دسته حسینیه اعظم زنجان به لطف خداوند متعال مردم خودجوش، خودباور بدون تفرقه چنین شوری را رقم می‌زنند، افزود: در این مراسم مردم بدون هیچ دعوت و فراخوانی منسجم زیر بیرق سالار شهیدان متحد جمع می‌شوند و نوای یا حسین را به جهان مخابره می‌کنند، عزادارانی که خار چشم یزیدیان جهان هستند و با پس زدن عوامل تفرقه داخلی و خارجی چنین شوری را در کشور رقم می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه نیز نشان دادند برای شکوه و عظمت نهضت عاشورا سنگ تمام می‌گذارند، افزود: جلوه عشق امام حسین(ع) در زنجان به همت رسانه‌ها پرنورتر می‌شود.

فیروز فر با اشاره به اینکه عزاداری محرم در حسینیه اعظم با تعویض پرچم آغاز می‌شود، افزود: در دهه اول محرم برنامه‌های احلی من‌العسل، شیرخوارگان حسینی، تجلیل از پیر غلامان، دسته عزاداری حسینیه اعظم، مراسم سخنرانی و عزاداری در شب‌های دهه اول محرم و قرآن خوانی عصر عاشورا صحنه‌های بدیعی را رقم زد و یوم‌العباس زنجان را به بزرگترین قربانگاه تبدیل کرده است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه امسال مردم عزادار و صاحبان نذورات قربانی خود را در قلب یک هزار و ۵۰۱ راس قربانی ذبحی اهدا کردند، گفت: از این تعداد ۳۰۳ راس قربانی نیابتی بوده است. 

وی افزود: ۲ هزار و ۳۳۱ راس دام زنده تحویل حسینیه اعظم شد که یک هزار و 473 راس در قالب فروش احشام در قالب ۲ میلیارد و ۵۷۴ میلیون به حساب واریز شد.
فیروز فر با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان پرداخت نقدی از بابت نذورات قربانی بود که شامل یک هزار و ۵۸۳ راس قربانی می‌شود.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مبلغ نذورات نقدی جمع‌آوری شده 3 میلیارد و 320 میلیون تومان بوده است، افزود: وجه حاصل از آلایش قربانی‌ها 280 میلیون تومان بوده است و با احتساب فروش دام زنده و نذورات نقدی جمع‌آوری شده و آلایش و نذورات پرداخت نقدی قربانی 8.5 میلیارد تومان بوده است که به صندوق حسینیه اعظم پرداخت شده است و همچنین امسال 360 گرم طلا به حسینیه اعظم زنجان اهداء شده است.

وی افزود: قربانی‌های ذبح شده به صورت بهداشتی پوست زنی و به کارخانه بسته بندی گوشت به صورت نیم کیلویی به تعداد 50 هزار بسته گوشت قربانی تهیه شده است که آماده سازی هر بسته  4 هزار و 500 تومان برای حسینیه اعظم زنجان هزینه داشت.

فیروز فر با اشاره به اینکه توزیع فیش‌های گوشت در منطقه سعدی جنوبی، اصغریه، خیابان امام و خیام جنوبی همیشگی بود، افزود: امسال محدود بین خیابان امام، چهارراه امیرکبیر، دروازه ارک و دروازه رشت، دانشسرا و میدان آزادی پوشش داده شده است.

رئیس هیأت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: همچنین در مناطق دیگر شهری نیز کوی شهریار، زعفرانیه، نیک سازان، شهرک ولیعصر، فاز چهار زیباشهر و شهرک امیرکبیر، پایین کوه اراضی، مصلی و ثبت، کوی فجر، نگین، نصر و شاهد امسال نوبت این مناطق بود و گوشت تبرک حسنیه در 20 روستای اطراف نیز توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق حسینیه اعظم از محرم سال گذشته تا محرم امسال یک هزار و 300 فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ 9.5 میلیارد تومان اعطا کرده است، گفت: در دارالشفای حسینیه نیز خدمات رایگان به تعداد 5 هزار ویزیت عمومی، 6 هزار دندانپزشکی، 2 هزار تزریقات و هزار ویزیت مامایی ارایه شده است.

فیروز فر اضافه کرد: در قالب قطار کاروان عشق برای اسکان زائران 2 هزار و 100 نفر یک تا سه شب اسکان داده شد؛ همچنین یک وعده غذای تبرک به زائران داشتیم و در روز هشتم محرم 20 هزار پرس غذا پخش شد، همچنین 11 پارکینگ خودرو در اطراف حسینیه برای پارک خودروی زائران پیش‌بینی‌ شده بود.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول