اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نماینده مجلس: رئیس‌جمهور از تقسیم شدن استان تهران به ۳ استان حمایت می‌کند

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس با اشاره به مشکلات شهرستان‌های غرب استان تهران گفت: رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان‌های استان تهران از ایده تشکیل ۳ استان در استان فعلی تهران حمایت کرد و قطعاً تحقق این ایده می‌تواند در حل مشکلات مردم موثر باشد.

نماینده مجلس: رئیس‌جمهور از تقسیم شدن استان تهران به ۳ استان حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، حسین حق‌وردی نماینده مردم شهرستان‌های شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در نشست تجلیل از اصحاب رسانه غرب استان تهران در محل دفتر ارتباط مردمی این منطقه اظهار‌ کرد: در سال‌های اخیر رهبری بر جهاد تبیین تاکید کرده‌اند و مطالبه گری و اطلاع رسانی اصحاب رسانه می‌تواند مانند سکه ۲ رو داشته باشد که بایستی در بیان مشکلات دقت کرده تا وارد سیاه نمایی نشویم.

وی افزود: جهاد تبیین باید به طوری نمود داشته باشد که هم مشکلات بیان شده و از طرف دیگر راهکار و اقدامات خوب نیز بیان تا از ایجاد یاس و ناامیدی جلوگیری شود.

نماینده شهریار، قدس و ملارد بیان‌کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس در ارتباط با تعداد نمایندگان از هر حوزه انتخابیه و مطابقت با جمعیت، پژوهشی را انجام داده است و مشکل دارترین حوزه همین حوزه مشق است و طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها بایستی این منطقه ۵ نماینده داشته باشد که من نیز در پیشنهادی حداقل ۳ نماینده و هر شهرستان یک نماینده را پیشنهاد دادم.

حق ‌وردی با اشاره به اینکه مشکلات این ۳ شهرستان غرب استان تهران در ۳ محور مشکلات خلاصه شده است، گفت: محور اول ارتقای اداری این شهرستان‌ها بود و ادارات فعلی پاسخگوی نیاز جمعیتی شهرستان نیستند و حتما بایستی ارتقا یابند که بخشی از آن در ارتقای فرمانداری شهریار به فرمانداری ویژه تحقق یافت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بحث اصلی در این حوزه که در سفر رئیس‌جمهور مطرح و ایشان نیز با نظر موافق دستور بررسی دادند، ایجاد استان تهران غربی به مرکزیت شهریار است و رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان‌های استان تهران از ایده تشکیل ۳ استان در استان فعلی تهران حمایت کرد و قطعا با تحقق این ایده می‌تواند در حل مشکلات مردم موثر باشد.

وی ادامه داد: سرفصل بعدی تناسب سرانه‌ها با جمعیت مستقر است و در بسیاری از سرانه‌ها رتبه آخر را داریم و مسئله مهم تعادل‌بخشی در استقرار سرانه‌ها است و در زمینه بهداشت سرانه غرب استان تهران به مراتب پایین‌تر از سرانه کشوری است و در صورت افتتاح بیمارستان امام خمینی شهریار باز سرانه به نصف سرانه کشوری نمی‌رسد.

این نماینده مجلس اضافه‌کرد: موافقت توسعه بیمارستان تامین اجتماعی شهرقدس گرفته شده که ظرف روزهای آینده بایستی کلنگ این طرح توسعه زده شود و در ملارد نیز مجوز تاسیس درمانگاه‌های تخصصی گرفته شده و برای احداث بیمارستان نیز در شهرهای اندیشه و باغستان با ظرفیت ۱۶۸ تختخواب موافقت از دولت قبل گرفته شده است.

حق‌وردی در زمینه آموزش و پرورش عدم همخوانی جمعیت با سرانه‌ها را تکرار کرد و گفت: شهرستان قدس متراکم‌ترین منطقه آموزشی کشور با ۷۳ هزار نفر دانش‌آموز است و در شهرستان قدس ۴ کد و در ملارد نیز یک کد برای مدرسه دخترانه تیزهوشان موافقت اخذ شده است و از ظرفیت نوسازی مدارس، خیرین و کمیساریای عالی پناهندگان برای ساخت مدارس بیشتر استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص امنیت نیز سرانه‌های فعلی پاسخگو نبوده، ادامه داد: در این مدت تعداد پرسنل و تجهیزات بیشتری جذب شده و در هر ۳ شهرستان زیرساخت‌های نیروی انتظامی و کلانتری‌ها در حال افزایش است و ۵۰ میلیارد تومان به بحث امنیت شهرستان‌های غرب استان تهران اختصاص یافته است.

نماینده مردم حوزه مشق با اشاره به مسئله آب به عنوان مهم‌ترین مسئله غرب استان تهران، خاطرنشان‌کرد: ظرف ۲ هفته‌ آینده افتتاح انتقال آب سطحی تهران از آبگیر بیلقان به شهرستان قدس و شهر باغستان در شهریار انجام خواهد شد و در استان تهران صرفا ۳ شهرستان شهریار، قدس و ملارد هستند که هنوز به آب‌های سطحی دسترسی ندارند.

حق‌وردی اضافه‌کرد: برای انتقال آب شهرهای جنوبی شهریار( صباشهر، شاهدشهر، فردوسیه) با تخصیص ۲۰۰ لیتر بر ثانیه طبق آخرین پیگیری‌ها سفارش ساخت لوله انجام گرفته است و انشالله بتوانیم سال آینده برای شهرستان های ملارد و شهریار از تصفیه‌خانه شماره ۶ تهران عملیات اجرایی انتقال آب را آغاز کنیم.

وی با اشاره به نیمه‌تمام بودن پروژه‌های فاضلاب هر ۳ شهرستان غرب تهران، ادامه داد: پس از سفر رئیس‌جمهور و تبعیض در تخصیص بودجه، مقرر شد به موضوع فاضلاب ۳ شهرستان نیز بودجه کافی اختصاص پیدا کند و به نظرم برای قدس و ملارد ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های فاضلاب و برای شهرستان شهریار و تکمیل بیمارستان امام خمینی(ره) به میزان لازم اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد بیان‌کرد: در زمینه حمل و نقل غرب استان تهران، پروژه مهم احداث و ایجاد آزادراه بین آزادراه غدیر و آزادگان است که می‌تواند به عنوان کنارگذر برای شهرهای صفادشت، ملارد، شهریار، باغستان و احمدآباد مستوفی استفاده شود.

حق‌وردی با اشاره به اینکه دولت در زمینه مترو سرمایه‌گذاری نمی‌کند، تصریح‌کرد: طرح موجود، قطار حومه‌ای غرب استان تهران است که متولی شرکت راه‌آهن است که حداقل اعتبار مورد نیاز ۱۰ هزار میلیارد تومان است که راه‌آهن اعلام می‌کند ریالی برای این پروژه ندارد که نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و با دولت به این نتیجه رسیدیم که شرکت مترو غرب استان تهران تشکیل شود و از ظرفیت موجود شهرداری‌ها و شرکت عمران برای اجرای مترو استفاده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول