اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

اتهام زنی شگرد آمریکایی‌ها در برخورد با ایران

اتهام زنی‌ها و لفاظی‌ها شگرد مهم آمریکایی‌ها علیه ایران در طول سالها تعامل سیاسی پر از افت و خیز این دو کشور بوده است.

اتهام زنی شگرد آمریکایی‌ها در برخورد با ایران

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه کیهان در گزارشی به شیوه تعامل سخت آمریکایی‌ها با ایران پرداخت. در بخشی از این گزارش آمده است: با اینکه بیش از دو هفته از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای احیای برجام گذشته و همچنان جزئیات دقیقی از آن در دست نیست اما برخی اخبار و روایت‌ها درخصوص محتوای متن پیشنهادی جوزف بورل (هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا) و همچنین مذاکرات اخیر وین، حکایت از بازی با لغو تحریم‌ها دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: لحن زورگویانه اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و تعیین مهلت اعلام توافق یا عدم توافق (تا ۲۴ مردادماه) و همچنین ادعاهای رسانه‌ها و مقامات غربی مبنی بر اینکه «بر سر رفع تحریم‌ها توافق صورت نگرفته»، «تحریم‌های آمریکا علیه سپاه نه حذف بلکه کم‌رنگ شده»؛ «متن توافق، شامل تعهد بایدن و تضمین‌های آمریکاست»؛ و ... حاکی از کارت‌های بازی جدید غربی‌ها در قبال ایران است.

جنون تحریم آمریکایی‌ها حتی بعد از پیشنهاد تازه اروپایی‌ها

کیهان در این گزارش نوشته است: «جوزپ بورل»، هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته اول مردادماه اعلام کرد که پیش‌نویس تازه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای که بهترین توافقی است که می‌توان به آن رسید را به ایران و آمریکا داده است. آمریکایی‌ها هم با بیان اینکه متن مشترک با مشورت آنها تهیه شده است گفتند در حال بررسی آن هستیم. تقریباً تمام طرف‌ها از پیشنهاد تازه بورل و تاکیدات او مبنی بر اینکه «اکنون زمان تصمیم‌گیری برای نجات توافق هسته‌ای است» استقبال کردند. همزمان با استقبال طرف‌های مذاکرات از پیشنهاد بورل، آمریکایی‌ها تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کردند. وزارت خزانه‌داری آمریکا ۹ مردادماه، ۶ شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد. همین چند روز پیش (۱۷ مرداد) وزارت بازرگانی آمریکا یک شرکت چینی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد.

تشدید همراهی آمریکا و اسرائیل در دولت بایدن

در ادامه این گزارش آمده است: با اینکه تصور بر این بود که جو بایدن بعد از ورود به کاخ سفید، سیاست حمایتی آمریکا نسبت به رژیم صهیونیستی را تعدیل می‌کند اما در عمل حمایت بی قید و شرط آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی در دوره بایدن با شدت و حدت هر چه تمام‌تر ادامه پیدا کرد. رزمایش مشترک آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ (همزمان با طرح برجامی بورل) و همچنین سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل و دیدارهای مکرر و مستمر مقامات اسرائیل و آمریکا، نشان‌دهنده عمق وحدت استراتژیک آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی در قبال ایران است. دولت بایدن در طول دو سال گذشته همواره خود را شریک اسرائیل اعلام و تاکید کرده است که از امنیت رژیم کودک‌کش حمایت می‌کند. چندی پیش یک مقام ارشد آمریکا مدعی شده بود: «صرف‌نظر از این که آمریکا با ایران بر سر برجام به توافق برسد یا نه، واشنگتن مصمم است که در همکاری با اسرائیل با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه مقابله کند.» این در حالی است که برخی مدعیان اصلاحات و برخی دیگر از ساده اندیشان داخلی گمان می‌کنند که آمریکا و اسرائیل در قبال ایران اختلاف دارند و می‌توان از فرصت روی کار آمدن دموکرات‌ها در آمریکا استفاده و پای برجام را امضا کرد!

تلاش برای ترور «جان بولتون»؛ اتهام‌زنی‌های جدید آمریکا به ایران

کیهان با اشاره به ترور جان بولتون نوشت: وزارت دادگستری آمریکا عصر چهارشنبه ۱۹ مردادماه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک تبعه ایران که عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است را به تلاش برای ترور جان بولتون مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید متهم کرده است! بعد از این خبر، مقامات آمریکایی در صدر اخبار ظاهر شدند و به طور مستقیم و غیرمستقیم به لفاظی علیه ایران پرداختند. «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پنج شنبه ۲۰ مردادماه در توییتی مدعی شد: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد - و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد.».

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید پس از بیانیه روز چهارشنبه آمریکا مدعی شد: «دولت بایدن بر سر محافظت از همه آمریکایی‌ها در برابر تهدیدهای خشونت و تروریسم مصالحه به خرج نخواهد داد.» خود «جان بولتون» نیز در واکنش به بیانیه وزارت دادگستری آمریکا گفت: «این مسئله به من کمک می‌کند درک بیشتری به دست بیاورم که رژیم مستقر در تهران قادر به انجام چه کارهایی است.» بیانیه وزارت دادگستری آمریکا و اتهام زنی‌های جدید به ایران در حالی است که بعد از مذاکرات اخیر هسته‌ای در وین، پیشنهاد اتحادیه اروپا در پایتخت‌ها در حال بررسی است!

کیهان در بخش پایانی این گزارش به اقدامات دیگر آمریکایی‌ها علیه ایران پرداخته و می‌نویسد: «قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس»، «فعال کردن سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی»، «ترور شهید صیادخدایی»، «خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای»، «وضع تحریم‌های جدید علیه کشورمان در حوزه پتروشیمی»، «دزدی محموله نفتکش ایران در آب‌های یونان»، «اعلام جایزه برای کسب اطلاعات درباره سپاه» و... بخشی از اقدامات خبیثانه آمریکا و همپالگان اروپایی‌اش علیه جمهوری اسلامی ایران در یکی دو ماه اخیر بوده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول