اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صدور ۶۳ هزارشناسنامه سلامت برای نوآموزان بدو ورود به دبستان

۶۳ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی در قالب طرح سنجش سلامت نوآموزان شناسنامه سلامت دریافت کرده اند.

صدور ۶۳ هزارشناسنامه سلامت برای نوآموزان بدو ورود به دبستان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل آموزش و پرورش، جواد روحانی مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت:  امسال در آغاز اجرای طرح در تیرماه، ۷۵ پایگاه سنجش در سطح استان برپا شد که با گذشت زمان و افزایش مراجعات این شمار به ۱۰۵ پایگاه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه والدین با مراجعه به مدارس ابتدایی و نام‌نویسی اولیه می‌توانند نوبت حضور در پایگاه‌های سنجش سلامت را دریافت کنند، ادامه داد: علاوه بر پایگاه‌های اولیه سنجش سلامت استان، تعداد پنج پایگاه تخصصی نیز سنجش تخصصی سلامت نوآموزان استان را برعهده دارند.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی اظهار کرد: از جمله تغییرات مهم اجرای طرح در سال جاری افزوده شدن کودکان ۴ تا ۶ سال به جامعه هدف طرح است.

روحانی گفت: تاکنون ۱۰۵ هزار نوآموز برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده اند که ۶۳ هزار نفر آنان ارزیابی کامل شده و با تایید برخورداری از شرایط لازم، برای شرکت در کلاس‌های عادی، شناسنامه سلامت دریافت کرده اند.

وی پیش بینی کرد که امسال ۱۵۰ هزار نوآموز در استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار بگیرند و روند صدور شناسنامه سلامت برای آنان طی شود.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۹۹ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفته بودند.

روحانی گفت: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت، ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است که با کاهش سن افراد زیر پوشش، این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول