اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تسویه مطالبات تیرماه داروخانه‌های همدان/اجرای طرح «دارویار» مطلوب است

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از تسویه مطالبات تیرماه داروخانه‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه روند اجرای طرح «دارویار» در استان مطلوب است.

تسویه مطالبات تیرماه داروخانه‌های همدان/اجرای طرح «دارویار» مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، از آنجا که یک ماه از آغاز اجرای طرح تغییر سیاست نرخ ارز دارو، موسوم به طرح «دارویار» می‌گذرد، مدیرکل بیمه سلامت استان همدان امروز برای اطلاع از روند اجرای این طرح در استان سری به داروخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی همدان زد و از نزدیک وضعیت یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین داروخانه‌های استان را مشاهده کرد تا در جریان محاسن و چالش‌های طرح موجود نیز قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پرداخت و تسویه مطالبات تیرماه داروخانه‌های استان اظهارکرد: خوشبختانه منابع مالی و اعتبار لازم برای پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز دارو تا پایان سال تامین شده و برای پرداخت مطالبات داروخانه‌های استان مشکلی وجود نخواهد داشت.

فریبرز نیاستی روند اجرای طرح دارویار در استان همدان را مطلوب و رضایت بخش دانست و افزود: اجرای این طرح نقش بسزایی در مدیریت اقتصاد سلامت کشور و نیز در پیشگیری از قاچاق دارو به خارج از کشور دارد.

وی جلوگیری از مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو را از مزایای دیگر طرح دارویار عنوان کرد و گفت: واقعی شدن قیمت داروها با اجرای این طرح بسیار مهم بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با توجه به ضرورت کنترل مصرف دارو و مدیریت منابع عمومی خاطرنشان کرد: یارانه دارو عموماً به افرادی تعلق خواهد گرفت که نسخه پزشک داشته باشند و خریدهای آزاد در داروخانه برای بیماران مزمن نیز مشمول دریافت یارانه خواهد شد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول