اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز مقاوم‌سازی 5 هزار واحد پیش بینی شده است.

55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه امسال طرح هادی در 432 روستای استان اجرا شده است، اظهار کرد: سال گذشته برای 87 روستای نیازمند اجرای طرح هادی 84 میلیارد اعتبار پیش بینی شده بود که 47 میلیارد از منابع استانی برای 60 روستا ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مطالعه طرح هادی تمام روستاهای بالای 20 خانوار انجام شده است، اضافه کرد: همچنین بنیاد مسکن مطالعه طرح هادی را در 60 روستای زیر 20 خانوار انجام شد.

وی با اشاره به پیش‌بینی 10 میلیارد تومان اعتبار برای طرح هادی 99 روستا افزود: میانگین کشوری اجرای طرح هادی 46 درصد است و این رقم در استان زنجان با 12 درصد افزایش 58 درصد است.

خواجه‌ای با بیان اینکه طرح منظومه‌های روستایی در طارم و خدابنده عملیاتی شده است و مابقی مناطق فراخور نیاز عملیاتی خواهد شد، اضافه کرد: مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 97 اجرا می شود و بنیاد مسکن تاکنون رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در استان 92 هزار و 650 مسکن روستایی وجود دارد که تاکنون 51 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است، اضافه کرد: 55 درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است و امسال نیز مقاوم‌سازی 5 هزار واحد پیش بینی شده است.

وی به ساخت 166 واحد مسکونی برای خانواده‌های دو معلول اشاره کرد و افزود: 874 فقره تسهیلات بلاعوض به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون به این افراد واگذار شده است.

خواجه‌ای درباره مسکن شهری نیز گفت: این مجموعه متولی مسکن شهرهای زیر 100 هزار نفر است و  تاکنون  برای تمام متقاضیان مسکن تشکیل پرونده انجام شده و 188 قطعه زمین در اختیار بنیاد قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه پروژه 367 واحدی در زنجان در حال اجرا است، افزود: یک هزار و 800  واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر در دستور کار است.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول