اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تولید، تامین و پخش 20 هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان، از تولید، تامین و پخش بیش از20 هزار دقیقه برنامه از شبکه اشراق در طول دهه اول محرم امسال خبر داد.

تولید، تامین و پخش 20 هزار دقیقه برنامه در دهه اول محرم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید محسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عزاداری مخلصانه و توام با بصیرت مردم ولایت‌مدار استان زنجان اظهار داشت: عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای‌ ایشان در تار و پود همه شیعیان طنیده شده ولی با توجه به عزاداری مخلصانه، بدور از خرافات و خالصانه مردم مومن استان زنجان که به حق پایتخت شور و شعور حسینی است، جلوه‌های بی‌بدیلی در عزاداری‌های این استان خلق و منعکس شد.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان افزود: با اشاره به برنامه‌ریزی مدون این مرکز برای پخش زنده عزاداری‌های نقاط مختلف استان و لزوم انعکاس عشق و ارادت عزاداران حسینی به ساحت ائمه اطهار، شهرهای مختلف و حتی روستاهای دور و نزدیک هم در قاب شبکه اشراق دیده شدند.
وی با قدردانی از خطبا، مادحان و هیئات مذهبی استان در لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تبیین فلسفه نهضت عاشورا در برگزاری مراسم عزاداری محرم، ادامه داد: در حوزه سیما، با برنامه‌ریزی صورت گرفته ائمه جمعه، واعظان و مادحان هیئات حسینی کل استان در رسانه استانی حضور پیدا کردند و در مجموع بیش از ۱0935 دقیقه برنامه از شبکه اشراق پخش شد.
لطیفی اظهار کرد: پوشش بزرگ‌ترین اجتماع شیعی در دسته حسینیه اعظم، برنامه عتیق، پوشش مستقیم دسته جات فاطمیون، مکتب الزهرا، احمدیه، حیدریون و زینبیه اعظم، احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی و پخش عزاداری هیات حسینی در مساجد استان ، از دیگر برنامه‌های شبکه اشراق در این ایام بود که در کنار سایر برنامه‌های روتین و تامینی به سمع و نظر مخاطبان شبکه اشراق رسید.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یادآور شد: شبکه استانی صدا نیز در قالب برنامه‌های عشق قافله سی، مصباح، عشق سوداسی، سراج و دل نوا در کنار پخش زنده اجتماعات عزاداری و سایر برنامه‌های روزمره و تامینی در مجموع به مدت 7965 دقیقه همراه با شنوندگان بود.
رئیس رسانه استانی با اشاره به عملکرد معاونت‌های خبر و فضای مجازی، عنوان کرد: معاونت خبر مرکز با تهیه و پخش 259 مورد برنامه در قالب خبر، گزارش، تفسیر، گفت‌وگوی زنده خبری و ارتباط با بخش‌های خبر سراسری، اخبار رویدادهای عزاداری استان را با موضوع محرم را در مجموع به مدت 675 دقیقه پوشش داد.
معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید و انتشار200مورد عکس، 50متن، 5پوستر، 5 اینفوگرافیک، 70 مورد ویدئو،30 پادکست و 7 استوری موشن به مدت 460 دقیقه همراه مخاطبان خود بود.
وی افزود: دسته جات مختلف عزاداری مردم مومن استان از شبکه‌های مختلف رسانه ملی و شبکه‌های استانی و محلی رادیویی هم بمدت یک هزار و 149 دقیقه پخش شد که از آن جمله می‌توان به شبکه های سراسری و برون مرزی یک، 2، 3، 4، شبکه خبر، افق، قرآن، آموزش ، الکوثر، سحر آذری و جام جم‌های یک، دو و سه، شبکه فرهنگ، معارف، شبکه‌های استانی خراسان رضوی، کرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی، البرز، خوزستان، یزد، کهکیلویه و بویر احمد همچنین شبکه‌های محلی آبادان، کیش و رادیو مراغه اشاره کرد.
رئیس رسانه استانی از برقراری 24 ارتباط زنده تلویزیونی با کربلای معلی به مدت 480 دقیقه خبر داد.
وی ضمن قدردانی از ائمه جمعه و جماعات، عزاداران، هیئات حسینی و مادحانی که رسانه استانی را یاری کردند، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز زنجان با وجود کمبودها و محدودیت‌های فراوان در حوزه امکانات و نیروی انسانی، با به‌کارگیری همه تجهیزات و نیروی انسانی خود و بهره‌گیری از دو واحد سیار تلویزیونی، واحد SNG، مایکرو ویو پرتابل، دو دستگاه کوادکم، چندین کیلومتر کابل‌گذاری صدا و تصویر و بهره‌گیری از خطوط پشتیبان فیبر نوری برای تضمین پایداری تصویر و در رأس تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم خود، تلاش کرد صحنه‌های بی‌بدیل عشق و ارادت مخلصانه مردم مومن استان را به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) منعکس کند.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول