اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انجام 900 مورد کلرسنجی آب در چهارمحال و بختیاری/ بیماری ناشی از آلودگی آب گزارش نشده است

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از انجام حدود ۹۰۰ مورد کلرسنجی آب خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری گوارشی یا طغیان و اپیدمی ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشده‌است.

انجام 900 مورد کلرسنجی آب در چهارمحال و بختیاری/ بیماری ناشی از آلودگی آب گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، علی احمدی امروز ضمن اشاره به بارندگی‌های شدید در هفته‌های گذشته، جاری شدن سیلاب در اکثر نقاط استان و قطعی‌های مکرر آب گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری گوارشی یا طغیان و اپیدمی ناشی از آلودگی آب در استان گزارش نشده‌است. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با محوریت استانداری، همکاری‌های خوب بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم شرایط نظارتی به گونه‌ای فراهم شده‌است که روزانه تمامی تانکرهای آب‌رسانی، چرخه توزیع آب، شبکه‌های آب‌رسانی و مخازن آب حتی در نقاط دوردست و روستاها با همکاری و سخت‌کوشی همکاران بهورز و مهندسین بهداشت محیط کلرسنجی می‌شود. 

۹۰۰ مورد کلرسنجی آب انجام شد

احمدی از انجام حدود ۹۰۰ مورد کلرسنجی آب خبر داد و افزود: در صورتی که مقدار کلر باقی‌مانده کمتر از حد استاندارد باشد به شرکت آبفا اطلاع داده و کلر مورد نیاز تامین می‌شود. 

وی با بیان اینکه آب تانکرهای آب‌رسانی با دستگاه کلرسنج تا زمان رسیدن به محل توزیع توسط مهندسین بهداشت محیط اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: در روزهای ابتدایی مشکلات اندکی در برخی روستاهای کوهرنگ، خانمیرزا و اردل وجود داشت که مرتفع شد و هم اکنون بهداشت آب صددرصد تامین شده‌است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن توصیه به صرفه‌جویی در مصرف آب و اطمینان از سلامت آب مصرفی خاطرنشان کرد: اگر مردم آب را از جای دیگری تامین می‌کنند حتما از کلر مادر استفاده کنند. 

کلر مادر در مراکز بهداشتی استان و خانه‌های بهداشت توزیع می‌شود

احمدی ادامه داد: کلر مادر در مراکز بهداشتی استان و حتی خانه‌های بهداشت توزیع می‌شود و می‌توان چند قطره آن را با ۲۰ لیتر آب مخلوط کرد. 

وی توصیه کرد: شستن دست‌ها قبل از خوردن غذا و پیش از دادن غذای کودکان با صابون و آب موجود را مدنظر قرار داده و پیش از مصرف میوه و سبزی گل و لای آن را به خوبی شسته و ضدعفونی نمایید تا در شرایط کنونی از بروز بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا پیشگیری شود. 

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: کماکان همکاران ما در حال رصد هستند تا مردم در شرایط مضیقه آب با مشکل دیگری مواجه نشوند.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول