اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

بازی‌های کشورهای اسلامی| 203 جودوکار از 37 کشور دنیا در تاتامی قونیه/ آسیایی ها با 103 جودوکا

پنجمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی در بخش مسابقات جودو از صبح امروز با حضور 203 جودوکا از 37 کشور دنیا آغاز شده که آسیایی ها با بیشترین شرکت کننده در این مسابقات به روی تاتامی خواهند رفت.

بازی‌های کشورهای اسلامی| 203 جودوکار از 37 کشور دنیا در تاتامی قونیه/ آسیایی ها با 103 جودوکا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از 17 مردادماه در شهر قونیه کشور ترکیه آغاز شده و این رقابت ها تا 27 مردادماه ادامه خواهد داشت. تیم ملی جودو مردان و بانوان کشورمان علی رغم تعلیق ظالمانه پس از سه سال دوری از میادین بین المللی رسمی از صبح امروز 24 مردادماه در چارچوب این رقابت ها با هفت جودوکار در نخستین روز مسابقات به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

در این دوره از بازی‌ها 7 جودوکا در بخش مردان و هفت جودوکا در بخش بانوان از کشورمان حضور پیدا کرده اند که در مجموع 14 نفر هستند. مسابقات طی سه روز برگزار خواهد شد که روزهای 24 و 25 مردادماه مسابقات انفرادی و  26 مردادماه نیز مسابقات تیمی برگزار خواهد شد که در هر دو بخش مردان و بانوان کشورمان به روی تاتامی خواهند رفت. 

قرعه کشی این دوره از مسابقات شب گذشته انجام شد و جودوکاران کشورمان حریفان خود را شناختند. 

این دوره از مسابقات با حضور 70 کشور در حال پیگیری است. در این دوره از بازیها 203 ورزشکار از 37 کشور دنیا از صبح امروز به روی تاتامی قاره قونیه خواهند رفت. در واقع 18 کشور از قاره آسیا، 16 کشور از قاره آفریقا، 3 کشور از قاره اروپا در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.

ضمن اینکه در این مسابقات 203 جودوکا حضور دارند که از بین این نفرات 122 نفر در بخش مردان و 81 جودوکا در بخش بانوان در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.

قاره آسیا با 103 شرکت کننده، قاره آفریقا با 70 شرکت کنند و قاره اروپا با 30 شرکت کننده در بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده‌اند.


اسامی جودوکاران تیم ملی مردان کشورمان به شرح زیر است:
 
وزن 66- کیلوگرم: حمیدرضا پاپی امروز دوشنبه دور نخست به مصاف جودوکا کشور قرقیزستان خواهد رفت و در صورت پیروزی باید با جودوکا کشور آذربایجان مبارزه کند. در این وزن 23 جودوکا حضور دارند.
 
وزن 73- کیلوگرم: امروز دوشنبه 24 مردادماه محمد صدیقی دور نخست باید با نماینده کشور چاد مبارزه کند و در صورت پیروزی به مصاف نماینده آذربایجان خواهد رفت و وحید جدی نیز دور اول با نماینده اندونزی مبارزه خواهد کرد و در صورت پیروزی به مصاف نماینده گامبیا خواهند رفت. در این وزن 20 جودوکا حضور دارند.
 
وزن 81- کیلوگرم: مهدی فتحی پور فردا سه شنبه دور اول با جودوکا ترکمنستان مبارزه خواهد کرد و در صورت موفقیت با ترک آلبایراک قهرمان جهان و اروپا مبارزه میکند. در این وزن نیز 25 جودوکار حضور دارند.
 
وزن 90 کیلوگرم: سید محمد سعیدی مدنی فردا سه شنبه دور نخست با نماینده آلبانی مبارزه میکند و در صورت پیروزی با حریف تاجیک که قهرمان ۲ دوره قهرمانی آسیا و بازی های آسیایی است، مبارزه میکند و قاسم باغچقی دور نخست با جودوکاری از کشور پاکستان که قهرمان آسیا و بازی های ورلد گیمز است، مبارزه خواهد کرد، باقچقی در صورت پیروزی با نماینده تاجیکستان مبارزه میکند. در این وزن نیز 18 جودوکا شرکت کرده‌اند.
 
وزن 100 کیلوگرم: حمیدرضا ملک زاده فردا سه شنبه دور‌ نخست به مصاف جودوکایی از کشور آذربایجان خواهد رفت و دور دوم با حریف پاکستانی مبارزه میکند. در این وزن نیز 10 جودوکا حضور دارند.

اسامی تیم ملی جودو بانوان به شرح زیر است:
 
وزن 48- کیلوگرم: شیوا جهانگیری امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه با حریف کشور کوموروس مبارزه خواهد کرد.در این وزن 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
 
وزن 52- کیلوگرم: فاطمه کمالی امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه با نماینده کشور کامرون مبارزه خواهد کرد. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
 
وزن 57- کیلوگرم: سایان چگینی امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه با نماینده کشور آذربایجان مبارزه خواهد کرد. در این وزن نیز 10 جودوکا شرکت کرده‌اند.
 
وزن 63- کیلوگرم: محدثه حسینی. امروز دوشنبه ۲۴ مردادماه با نماینده کشور آلبانی مبارزه خواهد کرد.در این وزن نیز 11 جودوکا حضور دارند.
 
وزن 70- کیلوگرم: مریم بربط  روز سه شنبه ۲۵ مردادماه به مصاف نماینده سنگال خواهد رفت و ریحانه گیلانی نیز روز سه شنبه ۲۵ مردادماه به مصاف نماینده ازبکستان می رود. در این وزن نیز 16 جودوکا شرکت کرده‌اند.
 
وزن 78 - کیلوگرم: مریم پیمانی روز سه شنبه ۲۵ مردادماه به مصاف نماینده مراکش می رود.در این وزن نیز 7 جودوکا ثبت نام کرده‌اند.

محمدرضا حاج یوسف زاده مدیرفنی تیم های ملی و محسن ذکریا به عنوان مربی تیم ملی مردان هدایت این تیم را برعهده دارند.
تکتم بیدل سرمربی تیم ملی بانوان و سحر چغلوند به عنوان مربی هدایت بانوان را برعهده دارند.انتهای پیام/

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول