اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

اختصاص ۵۶ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات اورژانس خراسان‌شمالی

رئیس اورژانس پیش‌ بیمارستانی خراسان‌شمالی از اختصاص ۵۶ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر آمبولانس های اورژانس استان خبر داد و گفت: اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۵۶ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیزات اورژانس خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز تقی دولت آبادی، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: ۵۶ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و تعمیر آمبولانس‌های اورژانس خراسان‌شمالی اختصاص یافت.

وی گفت: اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه بهبود کیفیت خدمات سلامت، بخشی از اولویت‌ها و اقدامات دولت مردم و انقلابی و دانشگاه علوم پزشکی را تشکیل می‌دهد، افزود: تخصیص اعتبارات و دیگر اقدامات در این بخش نیز در راستای ارائه خدمات به بیماران و حادثه دیدگان انجام شده است.

وی با تاکید بر این که هرگونه تغییر مثبت در این حوزه می‌تواند در ارتقاء خدمات درمانی اورژانس موثر باشد، اضافه کرد: در زمان یاد شده چارت تشکیلاتی اورژانس دریافت شده است، همچنین تعدادی از آمبولانس‌ها اورهال شده و به ناوگان اورژانس بازگشته اند.

دولت‌آبادی با بیان اینکه اورژانس پیش بیمارستانی به‌عنوان پیشانی نظام مراقبت و درمان، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در سیستم مراقب بهداشتی و درمانی دارد، یادآوری کرد: به دلیل اهمیت جایگاه این بخش نیز در جلسات متعددی نقاط ضعف و قوت و چگونگی بهبود خدمات اورژانس پیش بیمارستانی استان بررسی و ارزیابی شده است.

وی کمبود نیروی انسانی را از چالش‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان برشمرد و ادامه داد: اگرچه با نگاه ویژه دولت سیزدهم، نیروی انسانی این بخش در یکسال اخیر نسبت به یکسال آخر دولت دوازدهم، ۱۵.۵ درصد رشد داشته است اما همچنان با توجه به فزاینده بودن ماموریت ها نیاز به نیروی انسانی نیز افزایش یافته است به نحوی که اکنون با کمبود ۳۳۰ نفر نیروی متخصص مواجه هستیم.

دولت آبادی در بخشی از سخنان خود از افزایش تعداد ماموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان نیز خبر و ادامه داد: مامویت‌های این بخش در همین بازه نیز ۵ درصد رشد داشته و از ۳۱ هزار و ۲۸۳ مورد به ۳۶ هزار و ۸۶۶ مورد رسیده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بیان کرد: هم اکنون ۴۶ پایگاه اورژانس با ۵۲ آمبولانس در استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای‌پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول