اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: فرانسه بداند که دوران قیمومیت به زباله‌دان تاریخ پیوست

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به ادعاهای وزارت خارجه فرانسه، تأکید کرد که پاریس، مسئولیت مهمی در کشتار مردم سوریه دارد.

دمشق: فرانسه بداند که دوران قیمومیت به زباله‌دان تاریخ پیوست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز دوشنبه تأکید کرد که دولت فرانسه، در راستای مشارکت کامل در حمایت از تروریسم، به دروغ‌پراکنی و منحرف کردن افکار عمومی در خصوص اوضاع سوریه عادت کرده است.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفت که بیانیه وزارت خارجه فرانسه و انتشار ویدئویی ساختگی  و غیر موثق، عجیب نیست؛ ویدئوهایی که بیشترین سیاه‌نمایی را در بحران سوریه داشتند و از آن در خدمت تجاوز به این کشور استفاده شد.

این منبع تأکید کرد، دولت فرانسه با مشارکت کامل و حمایت نامحدود از تروریسم در جنگ علیه سوریه، مسئولیت اصلی خون‌ریزی و جنایت علیه مردم سوریه را بر عهده دارد؛ اقداماتی که به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد، بسیار مسخره است که دولت فرانسه در حالی مدعی دفاع از حقوق بشر باشد که تاریخ این کشور مملوء از جنایات در سراسر جهان است؛ جنایاتی که دولت فرانسه با عذرخواهی هم نخواهد توانست این ننگ را از تاریخ سیاه خود حذف کند.

این منبع تأکید کرد، فرانسه که دنباله‌رو ذلیل سیاستهای آمریکاست و در سیاستهای خود، کمترین استقلالی ندارد، باید به خوبی بداند که دوران قیمومیت بر دیگران، به زباله‌دان تاریخ پیوسته است و جهان هم دیگر فریب ارزشهای دروغین دموکراسی‌های جعلی را نخواهد خورد.

وی در پایان تصریح کرد، دموکراسیهای دروغین غرب در حال نابودی است و این مسئله، سرآغازی برای ایجاد نظام جهانی جدید است که نفاق و جنایات استعماری غرب را رسوا می‌کند

این در حالی است که وزارت خارجه فرانسه اخیرا فایلهای ویدئویی منتشر کرد و مدعی شد که این فایلها متعلق به «جنایات احتمالی نیروهای نظامی سوریه در دمشق در سال ۲۰۱۳ است».

فرانسه ضمن نادیده گرفتن نقش خود در کشتار مردم سوریه، ادعا کرد که باید مسئولان آنچه آن را جنایت می‌نامد، بازخواست شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول