اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

بزرگترین باند قاچاق سازمان یافته نقره کشور در خراسان رضوی زمین‌گیر شد

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: بزرگترین باند قاچاق سازمان‌یافته نقره کشور در این استان زمین‌گیر و حکم قطعی ۲۰ سال حبس برای عاملین قاچاق ۲۵ تن نقره قاچاق صادر شد.

بزرگترین باند قاچاق سازمان یافته نقره کشور در خراسان رضوی زمین‌گیر شد

حسین دشتبان روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد افزود: با توجه به بیانات نوروزی سال ۱۳۹۶ مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی مبنی بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته بویژه در حوزه فلزات گرانبها و پس از اغتشاشات ایجاد شده در بازار امام رضا(ع) مشهد توسط عده‌ای از عاملین باندهای سازمان یافته قاچاق نقره در مشهد، برنامه‌ریزی لازم برای برخورد قاطع با این باندها در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست از پیگیریها، با شناسایی و ضربه به هشت نفر از افراد فعال در حوزه قاچاق نقره، حدود یک تن زیورآلات نقره قاچاق کشف شد که در ادامه آن از طریق عملیات اطلاعاتی، عوامل اصلی فعال در باند بزرگ و سازمان یافته قاچاق زیورآلات نقره در داخل و خارج از کشور شناسایی و در اسفندماه سال ۱۳۹۶ مورد ضربه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج الله) قرار گرفت.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تمام افراد فعال در این شبکه دستگیر و پرونده مربوطه در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد مقدس به جرم "اخلال عمده در نظام اقتصادی با علم موثر بودن اقدامات جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق سردستگی گروه سازمان یافته و حرفه ای قاچاق نقره به میزان ٢٥ تن" با ١٦ نفر متهم تشکیل شد.

وی اظهار داشت: پس از پیگیری کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در سال جاری و بررسی دقیق در دادگاه انقلاب اسلامی مشهد، منجر به صدور رای محکومیت ۲۰ سال حبس تعزیری و ضبط کلیه اموالی که از طریق خلاف قانون بدست آمده بعنوان جزای نقدی محکوم شدند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: شناسایی و انهدام باند قاچاق نقره منجر به جلوگیری از تعطیلی چندین کارگاه نقره‌سازی در مشهد و بیکاری تعداد زیادی کارگر شد.

دشتبان اضافه کرد: فعالیت این باند قاچاق باعث شده بود که پارتهای نقره با قیمت کمتر و البته با قیمتی نازل‌تر در بازار به وفور عرضه شود و کارگاه‌های نقره سازی در مشهد با خطر تعطیلی مواجه کند که با رویکرد پیشگیرانه، با هدف حمایت از تولید داخل، انجام اقدامات به موقع و هماهنگی دستگاه‌های امنیتی مانع از تعطیلی این کارگاه‌ها شدیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول